لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۹

بشارالاسد: نه از قدرت کنار می روم و نه هم سوریه را ترک می کنم


بشارالاسد رییس جمهور سوریه
بشارالاسد رییس جمهور سوریه
رییس جمهور سوریه یک بار دیگر بالای حرف ها و موضع گذشته اش تاکید کرده است. یعنی از قدرت کنار نمی رود و سوریه را هم ترک نمی کند.

بشار الاسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی موسوم به "روسیه امروز" گفته که حال و آینده اش برای سوریه است:

« من کدام دست نشانده نیستم. من توسط غرب ساخته نشده ام تا به خواست غرب و یا کدام کشور دیگر عمل کنم. من از سوریه استم، من برای سوریه ساخته شده ام و باید در سوریه زنده گی کنم و در سوریه بمیرم.»

بشارالاسد همچنان گفت که هر گونه تعرض بالای سوریه، تمام جهان را تکان خواهد داد. به گفته او اگر مشکلی در سوریه ایجاد شود از بحر اتلانتیک تا پسیفیک را صدمه خواهد زد.

در این حال گروه نظارت از وضعیت حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می گوید: سوریه بدون کدام امیدواری برای بهبودی، به سوی جنگ داخلی روان است.

این نهاد غیر دولتی همچنان می گوید که از آغاز بحران سوریه در ماه مارچ سال 2011، تا اکنون سی و هفت هزار تن کشته شده اند.

دیپلومات های غربی هم به این باور اند که وضعیت سوریه به سوی بد تر شدن روان است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ گفته که بخاطر بحران فعلی نمی تواند برای غیر نظامیان، مواد کمکی را انتقال دهد.

پیتر مورر، رییس عمومی کمیته صلیب سرخ دیروز در ژنیف گفت: از آغاز تابستان به این سو، بحران سوریه همه روزه بد تر شده می رود:

« ما در وضعیتی قرار داریم که اوضاع بشری بخاطر بحران، بد تر شده روان است و در کنار این واقعیت که فعالیت ها باید توسعه یابد، ما نمی توانیم با این وضعیت خراب برخورد کنیم.»

از جانبی هم، مخالفین حکومت سوریه نشستی را در دوحه پایتخت قطر برگزار کرده اند تا رهبری پنجاه عضوی را تشکیل دهند.

بر اساس گزارش ها، ادارهء مخالفین مسلح در سوریه هم به دست همین رهبری قرار خواهد داشت. در برخی گزارش ها گفته شده که این گروه پنجاه عضوی، در مورد انتقال قدرت سیاسی در سوریه بحث و گفتگو خواهد کرد.

در حال حاضر گروه موسوم به شورای ملی سوریه که متشکل از مخالفین رژیم استند، تشکیل شده است و بر اساس گزارش ها، حزب اخوان المسلین مصر هم بالای شورای ملی سوریه، نفوذ زیادی دارد.
XS
SM
MD
LG