لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۰

بان کی مون خواهان آتش بس فوری بین اسراییل و حماس شد


بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد
بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد
سرمنشی ملل متحد بان کی مون خواهان آتش بس فوری در غزه شد. امروز هفتمین روز عملیات قوای اسراییل در غزه می باشد

سرمنشی ملل متحد بان کی مون در جریان سفر به مصر گفت: او شخصاً به اینجا سفر کرده است تا ختم این بحران را تقاضا نماید و برای پایان دادن به خشونت و رسیدن به یک آتش بس کمک کند.

بان کی مون بعد از ملاقات با رییس اتحادیه عرب نبیل العربی در این مورد سخن گفت. او هشدار داد عملیات زمینی اسراییل بحران را گسترش خواهد داد:

« در نتیجه این خشونت بی مورد، خانواده ها و اطفال کشته می شوند. یک بار دیگر فلسطینی ها و اسراییلی ها در سایه ترس حملات هوایی زندگی می کنند. این حالت باید پایان داده شود. تمام طرف های درگیر باید گام های فوری را برای جلوگیری از توسعه این بحران بردارند. از جمله از عملیات زمینی جلوگیری شود زیرا این عمل می تواند نتایح فلاکت بار داشته باشد.»

همزمان با این، قصر سفید خبر داد که رییس جمهور اوباما وزیر خارجه این کشور هیلاری کلنتن را به منطقه می فرستد. کلنتن امروز از کمبودیا عازم شرق میانه خواهد شد.

کلنتن رییس جمهور اوباما را در سفرش به جنوب شرق آسیا همراهی می کند.

خانم کلنتن روز چهارشنبه با صدر اعظم اسراییل بنیامین نتانیاهو در بیت المقدس ملاقات خواهد کرد. او قبل از آن که برای ملاقات با مقامات مصر به قاهره برود در رام الله با مقامات فلسیطین نیز دیدار خواهد داشت.

واشنگتن تاکید می کند که اسراییل برای جلوگیری از حملات راکتی از غزه حق دفاع از خود را دارد و امریکا از آن حمایت می کند.

همزمان با این، اردوی اسراییل گفته است دیروز و امروز بیش از صد هدف را در غزه مورد حمله هوایی قرار داده که در آن دیپو های اسلحه و مراکز گروه های مسلح شامل می باشند.

در حدود 20 راکت هم از سوی گروه حماس به سمت اسراییل پرتاب شده است.

در خبرها آمده است که از آغاز بحران اخیر یعنی از روز چهارشنبه گذشته تا حال،110 فلسطینی کشته شده اند که 27 نفر آنها اطفال می باشند.

اسراییل می گوید که عملیات روز چهارشنبه گذشته بر غزه را در جواب حملات راکتی از غزه بر قلمرو اسراییل آغاز کرد. از آن وقت تا حال، سه اسراییلی هم کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG