لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۶

پوتین از لغو ملاقاتش با اوباما ابراز نارضایتی کرد


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته است، کشورش از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد زمانی حمایت خواهد کرد که ثابت شود رژیم بشار الاسد بر ضد مردمش در حومهء شهر دمشق از اسلحهء کیمیاوی استفاده کرده است.
ولادیمیر پوتین می گوید:
«اگر ما بی طرف باشیم و در مورد اینکه کی این جنایت را انجام داده است، معلومات دقیق بدست آید، باید عکس العمل نشان داده شود، اما در حال حاضر اگر پیشنهاد این کار را شود، نادرست خواهد بود. من به شما اطمینان می دهم که بر موقف اصولی خود غور می کنیم و می خواهم بگویم که موقف ما اینست که استفاده از اسلحهء کشتار جمعی یک جنایت است.»

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جریان اجلاس کشورهای جی بیست در سان پترزبورگ در صحبت با آژانس خبری اسوشیتدپرس و تلویزیون چینل یک روسیه به کشورهای غربی در مورد موقف یک جانبهء آنها هوشدار داده گفته است، در صورتیکه ثابت شود که این حملهء کیمیاوی را مخالفان حکومت سوریه انجام داده اند، موقف غرب چی خواهد بود؟
آیا امریکا دادن اسلحه را به مخالفان متوقف ساخته، بر ضد آنها عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد؟

ولادیمیر پوتین همچنان از تصمیم بارک اوباما رییس جمهورامریکا در مورد لغو ملاقاتش با وی ابراز نارضایتی کرده، گفته است، امید در مورد سوریه و سایر مسایل در جریان اجلاس کشور های جی بیست، گفتگو های جدی صورت گیرد.

روسیه به رژیم سوریه راکت های زمین به هوای نوع اس 300 و برخی وسایل مدافعهء هوایی دیگر را داده است.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا از کانگرس آن کشور خواسته است تا یک اقدام نظامی محدود را در سوریه، اجازه دهد.

کمیتهء روابط خارجی مجلس سنای امریکا این اقدام را تصویب کرد. روز سه شنبه وزرای دفاع و خارجهء امریکا به کمیتهء روابط خارجی مجلس سنا آن کشور گفتند، اگر واشنگتن اقدام نکند به حیثیت امریکا و متحدان وی زیان خواهد رسید.

ایالات متحدهء امریکا می گوید، رژیم بشارالاسد به تاریخ 21 اگست از اسلحهء کیمیاوی در حومهء شهر دمشق استفاده کرده است که در اثر آن حدود 1400 تن کشته شدند.

رژیم بشارالاسد اتهام استفاده از اسلحهء کیمیاوی را رد می کند.
XS
SM
MD
LG