لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

اوباما منتقدان توافق با ایران را به بازی های سیاسی متهم کرد


U.S. -- President Barack Obama speaks at a Democratic Party fundraising event in San Francisco, California, November 25, 2013
U.S. -- President Barack Obama speaks at a Democratic Party fundraising event in San Francisco, California, November 25, 2013
بارک اوباما در جریان سخنرانی اش در سان فرانسیسکو، منتقدین توافق با ایران را متهم کرد که به جای حمایت از آنچه برای امنیت امریکا مهم است، بازی های سیاسی می کنند.
بارک اوباما اظهار داشت:
"سخنان سخت و سروصداها شاید از نگاه سیاسی ساده باشند، ولی این برای امنیت ما چیزی خوب نیست."

این بیانات اوباما بعد از آن ایراد شد که اسراییل و تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه د در امریکا گفتند، ایران شاید از این توافق منفعت برده و تحریمات بین المللی نیز بالای آن کشور کاهش یابد.
توافقی که به آن به روز یک شنبه در ژینو، بین نماینده گان ایران و شش قدرت جهان دست یافته شد، از ایران می خواهد بعضی برنامه های اتمی اش را متوقف سازد.

در بدل این اقدام ایران، بعضی تحریمات بین المللی بر آن کشور کاهش خواهد یافت که اقتصاد آن کشور را متضرر ساخته و مردم عام و صادرات نفت ایران را متاثر ساخته است.

بارک اوباما توافق انجام شده روی برنامه اتمی ایران را ستود و آن را پیروزی دیپلوماسی عنوان کرد. اوباما افزود، توافق به واشنگتن و تهران فرصت خواهد داد از بی اعتمادی های دور شوند که از سال ها به اینسو میان دوکشور موجود بوده اند.
بارک اوباما رییس جمهور امریکا گفت:
"اگر ایران ازین فرصت استفاده نموده و یکجا شدن با جامعه بین المللی را برگزیند، ما می توانیم دوری جویی از بی اعتمادیی را آغاز کنیم که از سال ها به این سو میان دوکشور، موجود بوده است. این کارها ساده نیستند، مشکلات بزرگ هنوزهم موجود اند ولی نمی توانیم دروازهء دیپلوماسی را ببندیم."

رییس جمهور امریکا افزود، به هدف حل دایمی معضلهء هستوی ایران، می خواهد مذاکرات با آن کشور در ماه های آینده ادامه یابد.
XS
SM
MD
LG