لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۸

بشاراسد برای یک دور دیگر حلف وفاداری یاد کرد


بشاراسد برای یک دور هفت سالهء دیگر به حیث رییس جمهور سوریه حلف وفاداری یاد کرد
بشاراسد برای یک دور هفت سالهء دیگر به حیث رییس جمهور سوریه حلف وفاداری یاد کرد

در جریان دوسال نخست از آغاز شورش های مسلحانه ضد رژیم سوریه، حامیان غربی و عربی شورشیان براینکه باید بشاراسد از قدرت کنار برود تاکید می کردند، اما ظهور و اعلام خلافت توسط گروهء افراطی دولت اسلامی عراق و شام جریان را تغییر داد و نگرانی ها را در مورد آینده به خصوص در اروپا افزایش داده است.

به نوشتهء آژانس خبری فرانس پرس، در حالیکه در جریان جنگ های سه ساله در سوریه بیش از 170 هزار تن کشته و ملیون ها تن دیگر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند و در شرایطی که جنگجویان طرفدار بشارالاسد با شورشیان در حالت نبرد قرارداشتند در انتخابات مسخرهء سوم جون سال جاری میلادی مستبد 48 ساله بشاراسد برنده شد و امروز چهارشنبه برای یک دور هفت سالهء دیگر به حیث رییس جمهور سوریه حلف وفاداری یاد کرد.

سجاد سمیرنشر (sighed Samir Nashar) یک مخالف سابقه دار و عضو ایتلاف ملی مخالفان رژیم سوریه می گوید:

"با تاسف برای سوریایی ها، وضعیت شرق میانه به سرعت تغییر می کند. بی ثباتی توجهء بین المللی مختل ساخته است و جهان نمی تواند تصمیم بگیرد که باید به کجا، به مصر، عراق و یا هم حکومت اسلامی اولویت بدهد."

به گفتهء سجاد سمیرنشر، در مقایسه با تندروی و حکومت اسلامی، مخصوصاً در چشمان کشورهای اروپایی بشاراسد توانست رژیم اش را به مثابهء یک انتخاب قابل پذیرش بیشتر، تصویر کند.

برخی کارشناسان به این عقیده اند که ظهور جهادیست ها یک تحفه برای بشاراسد بود که شورش ها آغاز شده در سال 2011 میلادی ضد رژیم اش را تلاش های تروریستی حمایت شده از خارج می خواند.

به نظرکارشناسان بشاراسد با استفاده از هراس غرب از تندروی اسلامی تلاش خواهد کرد تا خودش را یک مانع در برابر این پدیده نشان دهد.

سجاد سمیرنشر می گوید، بشاراسد به آنها خواهد گفت، "من مرد شما در این منطقه ام که می توانم با تروریست ها و تندروان مقابل شوم، مرا به رسمیت شناخته و از من حمایت کنید."

لینا خطیب (Lina Khatib) رییس مرکز شرق میانهء انستیتوت کارنیگی می گوید:

"احتمالاً ستراتیژی بشاراسد دور این نکته خواهد چرخید که مناطق تحت کنترول رژیم را حفظ کرده، همهء منطقهء حلب را دوباره تصرف کند."

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG