لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

اوباما: جهان به یک اروپای قوی، مرفع و دموکراتیک نیاز دارد


رئیس جمهور امریکا بارک اوباما که امروز در یک جلسه مهم تجارتی در شهر هانوور آلمان صحبت میکرد، از نهاد ۲۸ عضوی اروپا تمجید نموده چنین گفت:

" دست آوردهای شما، نفوس بیش از ۵۰۰ میلیونی، ۲۴ زبان مختلف در ۲۸ کشور، ۱۹ آن با یک واحد مشترک پولی در یک اتحادیه مشترک یکی از بزرگترین دست آوردهای سیاسی و اقتصادی در دوران معاصر می باشد. "

بارک اوباما میگوید، یک اروپای قوی و واحد برای جهان نیاز است:
" ایالات متحده و تمام جهان به یک اروپای قوی، مرفه، دموکراتیک و واحد نیاز دارند. "

اوباما گفت، اروپا گاه گاه در مسئله دفاع از خود راضی به نظر میرسد. وی از اعضای ناتو خواست سهم کامل خود را برای تمویل این پیمان ادا کنند.

وی در مورد روسیه نیز بیاناتی داشته گفت، غرب نیاز دارد تحریمات بر روسیه را به سبب بحران اوکرایین تا زمانی حفظ کند که مسکو تعهدات‌اش در توافقنامه مینسک را به طور کامل عملی سازد.

او گفت، خواهان روابط خوب با روسیه است و برای چنین روابط سرمایه گذاری زیاد کرده است ولی نیاز است تحریمات بر روسیه تازمانی حفظ شود که روسیه توافق مینسک را به طور کامل عملی سازد.

اوباما افزود:
" پرخاشگری روسیه به طور آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور مستقل اروپا یعنی اوکرایین را خدشه دار ساخته است و این موضوع متحدین ما در اروپای شرقی را عصبانی ساخته است و دیدگاه ما برای یک اروپای واحد، آزاد و صلح آمیز را مورد تهدید قرار داده است و به نظر میرسد پیشرفت های را ضربه زند که بعد از ختم جنگ سرد به آن دست یافته شده است. "

دیدار اوباما از جرمنی که امروز خاتمه می یابد سومین توقف سفر شش روزه وی است که در آن از عربستان سعودی، بریتانیا و جرمنی دیدن کرد.

XS
SM
MD
LG