لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

بریدلف: فعالیت‌ داعش در افغانستان مشکل ما را جدی تر میسازد


فیلیپ بریدلف قوماندان ناتو در اروپا
فیلیپ بریدلف قوماندان ناتو در اروپا

یک مقام عالی رتبه ناتو می گوید با مخالفت های سرسخت طالبان در افغانستان مواجه اند و حضور داعش در این کشور به مشکلات افزوده است.

این مقام پیمان نظامی ناتو در اروپا می گوید، با مقاومت مصمم از سوی طالبان در افغانستان مواجه اند و حضور داعش در این کشور به مشکلات افزوده است.

جنرال امریکایی فیلیپ بریدلف قوماندان اعلی ناتو در اروپا در مصاحبه با کریتسن امانپور خبرنگار معروف شبکه خبری سی ان ان گفته است، در دو سال گذشته افغانستان شاهد تغییراتی بزرگ بوده است.

وی گفت:

"ما در دو سال گذشته تغییرات بزرگ را دیده ایم. تغییر در افغانستان وارد شده است. ما در حال اجرای ماموریت حمایت قاطع قرار داریم، ولی با مخالفت سرسخت طالبان مواجه هستیم. ما فعالیت های داعش را در افغانستان می بینیم که این مسئله مشکل را جدی تر میسازد."

جنرال فیلیپ بریدلف از چالش هایی موجود در شرق میانه و شمال افریقا نیز ابراز نگرانی نموده گفت:

"ما در موقف دشوارتری قرار داریم. ما باچالش های بزرگتر نسبت به زمانی مواجه هستیم که من به این کرسی نشستم. در آن وقت ما جدیت چالش ها در غرب عراق، شرق سوریه، شام و شمال افریقا ندیده بودیم."

جنرال برید لف در این مصاحبه اش با سی ان ان از روابط ناتو با روسیه نیز سخن گفته افزود، ساختار قوای ناتو در اروپا در مقابل چالش های که این پیمان با آن از شرق و جنوب مواجه است، مناسب نمی باشد.

XS
SM
MD
LG