لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

نماینده‌های اقوام میدان وردک از توافق صلح با حزب اسلامی حمایت کردند


نماینده‌های اقوام مختلف ولایت میدان وردک تفاهمنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را برای تأمین صلح و ثبات در کشور مهم خوانده از هر دو طرف خواستند تا بدون در نظر داشت منافع شخصی و یا حزبی روی موارد این توافقنامه عمل کنند.

این ها که شمار شان به صدها تن می‌رسید روز یکشنبه در کابل از توافقنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی استقبال کرده حمایت مالی و جانی شان را از این توافقنامه اعلام کردند.

فاروق وردک مشاور رئیس جمهور در این نشست گفت، با آمدن حزب اسلامی در افغانستان همبستگی ملی مستحکم خواهد شد.

فاروق وردک مشاور رئیس جمهور افغانستان
فاروق وردک مشاور رئیس جمهور افغانستان

وی گفت:

"انشاء الله بازگشت امیر و منسوبین حزب اسلامی در بقای صلح نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و این صدا که برای فدرالی شدن بلند شده تضعیف خواهد شد، خواست من این است که این توافقنامه بدون تأخیر امضا، تنفیذ و عملی شود."

آقای وردک از حکومت و حزب اسلامی خواست تا پس از امضا، همه ملحوظات این توافقنامه را برای آوردن صلح و ثبات در کشور تنفیذ کنند.

وی افزود که همزمان با این توافقنامه حکومت باید زمینه گفتگو با طالبان را نیز مساعد سازد.

از سوی دیگر حاجی جانان یکی از بزرگان قومی میدان وردک از اعضای حزب اسلامی خواست تا در ترقی و پیشرفت این کشور سهم بگیرند.

وی افزود:

"امید ما از مردم مسلمان این است تا تجارب تلخ گذشته را دیگر تکرار نکنیم، از متحدین حزب اسلامی می‌خواهم از صبر زیاد کار بگیرند و بر اساس قانون اساسی در آبادی، انکشاف و حکومتداری خوب سهم بگیرند."

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در روز اول عید قربان گفت که هیچ نوع تأخیر در این روند را نمی پذیرد و به تازگی جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه نیز به رادیو آزادی گفت که توافقنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی نهایی شده‌است.

گزارش از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG