لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۸

تبصره روزنامه واشنگتن پست روی عملیات نظامی علیه داعش در ننگرهار


واشنگتن پست در بارۀ عملیات علیه داعش در ننگرهار یک مطلب نشر کرده‎است.

عملیاتیکه روز شنبه در آن یک سرباز امریکایی کشته شده‎است.

روزنامه می‎نویسد که نیروهای خاص امریکا عملیات گستردۀ برای سرکوب مخالفین در افغانستان به راه انداخته‎اند و در حملات هوایی رهبران شورشیان هدف قرار می‎گیرند.

واشنگتن پست از تورن بیل سالوین یک سخنگوی نیروهای امریکایی نقل قول کرده که گفته‎است گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش از جملۀ سه منطقۀ زیر تصرف خود را از دست داده‎است.

او روز پنجشنبه گذشته به آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس گفته بود که حدود هشتصد نفر از جنگجویان داعش در ننگرهار و کنر فعالیت دارند.

واشنگتن پست از جنرال چارلز کلفلند سخنگوی ناتو هم نقل قول کرده که در ماه دسمبر گذشته گفته بود که شمار افراد داعش از سه هزار تن به هزار نفر کاهش یافته‎است.

روزنامه می‎نویسد که اردوی امریکا از آغاز سال جاری میلادی چهارصد و پنجاه حملۀ هوایی علیه داعش انجام داده و بیش از دو صد نفر از جنگجویان این گروه را کشته‎است.

واشنگتن پست و نیویارک تایمز

واشنگتن پست و یک روزنامۀ دیگر امریکایی نیویارک تایمز هر دو نوشته‎اند که سربازیکه روزشنبه در اچین جان باخت نخستین سرباز امریکایی است که در سال جاری در افغانستان کشته می‎شود.

نیویارک تایمز از قول جاوید سلیم سخنگوی نیروهای کوماندوی افغانستان می‎نویسد که این سرباز امریکایی را هنگام عملیات زمینی در بازار شدل ولسوالی اچین با خود همراه داشتند که در نتیجۀ انفجار ماین شدیدا زخمی شد و سپس جان داد.

روزنامه می‎نویسد که در ولسوالی اچین و مناطق اطراف آن مراکز متعدد گروه داعش و سازمان‎‎های افراطی دیگر وجود دارد.

و در عملیات نیروهای افغان و امریکایی درین منطقه تلفات سنگین به مخالفان وارد شده‎است.

نیویارک تایمز می‎نویسد که در سال گذشته ۲۰۱۶ سیزده سرباز امریکایی در جنگ افغانستان جان باختند که ازین جمله ده نفر آن‎ها در برخورد مستقیم با مخالفان مسلح کشته شده‎اند.

روزنامه می‎نویسد که جنرال جان نیکلسن قوماندان نیروهای امریکایی گفته‎است که جنگ افغانستان به بن بست روبرو میباشد و خواهان فرستادن هزارن سرباز بیشتر در آستانۀ موسم جنگ امسال به افغانستان شده‎است.

XS
SM
MD
LG