لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

ویسا: روابط افغانستان و امریکا بهبود یافته‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل موضوع سفر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا به افغانستان و همچنان ملاقات های وی با مقامات افغان را مورد بحث قرار داده‎اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروزی اش نگاشته‎است که مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا گفته‎است که افغانستان دیگر جای امن برای تروریستان نخواهد بود و آنعده از طالبانی‎که به پروسه صلح نمی‎پیوندند، در میدان جنگ شکست خواهند خورد.

به باور سرمقاله نویس، این اظهارت مک مستر آشکار می‎سازد که افغانستان هنوز هم مورد توجه امریکا قرار دارد و برخلاف نظر برخی از کارشناسان، امریکا همچنان به همکاری اش با افغانستان ادامه می‎دهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش در مورد ملاقات آقای مک مستر با مقامات افغان در ارگ ریاست جمهوری نوشته‎است.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که رئیس جمهوری مشکلاتی‎که افغانستان، منطقه و جهان را متاثر و نگران ساختهرا با اقای مک مستر شریک کرده‎است.

همچنان در سرمقاله آمده‎است که آقای غنی به صراحت به آقای مک مستر گفتهکه تروریزم دشمن تمام بشریت است و برخی از کشورها در حمایت از تروریزم قرار دارند.

در سرمقاله همچنان تذکر گردیده که آقای مک مستر با رئیس جمهوری گفته که حمایت و همکاری امریکا به افغانستان دوامدار خواهد بود و گزارش نیازمندی‎های نظامی، اقتصادی و انکشافی افغانستان را به رئیس جمهور ترمپ ارائه خواهد کرد.

ویسا

روزنامه ویسا به اساس بیانیه مطبوعاتی ریاست جمهوری نوشته‎است که مشاور رئیس جمهوری امریکا به رئیس جمهوری گفته‎است که لحن و برخورد هر دو جانب نسبت به ۵ سال قبل بهبود حاصل نموده‎است. و این معنی می‎دهد که روابط میان افغانستان و امریکا بهبود یافته‎است.

XS
SM
MD
LG