لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۳

شاهراه کندز – تخار به ‌روی ترافیک باز شد


شاهراه عمومی کندز – تخار به مدمت ۷ روز در اثر درگیری‌ میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح حکومت به‌ روی ترافیک مسدود بود، اما نیروهای دولتی به روز جمعه توانستند که این شاهراه بزرگ را از وجود مخالفان مسلح حکومت تصفیه کنند و امروز شنبه رسماً به ‌روی ترافیک بازگردید.

اسدالله عمر خیل والی کندز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که هم اکنون این شاهراه به ‌روی رفت و آمد مردم باز است، اما به‌خاطر تأمین امنیت بهتر این شاهراه، پلان‌های را نیز روی دست دارند.

اسدالله عمر خیل والی کندز
اسدالله عمر خیل والی کندز

وی گفت:

"فعلاً راه به روی رفت و آمد مردم باز است و مردم می‌توانند از این مسیر رفت و آمد کنند و هیچ‌گونه مشکل وجود ندارد. در این جنگ هفت روزه ۵۵ طالب مسلح کشته ۴۶ تنِ دیگر‌ شان زخمی شده‌اند. هم‌چنان ۱۰ تن از نیروهای دولتی کشته و ۱۳ تنِ دیگر‌ شان زخمی شده‌اند."

از سوی دیگر باشندگان ولایت‌های تخار- کندز و بدخشان خُرسند هستند که این شاهراه بزرگ دوباره به‌روی رفت و آمد مردم باز گردیده‌است.

دو تن از رانندگان مسیر کندز – تخار در خصوص باز شدن این شاهراه چنین گفتند:

"فعلاً باز است و کدام مشکل وجود ندارد و تمامی مردم رفت و آمد می‌کنند و در کنار سرک مردم در زمین‌های زراعتی‌شان مصروف کار و بار خود هستند."

"من همین حالا از خان آباد آمدیم و راه کاملاً باز است و کدام مشکل دیده نمی‌شود و نیروهای امنیتی، امنیت شاهراه را تأمین کرده‌اند."

مردم که در مسیر شاهراه کندز – تخار رفت و آمد می‌کنند می‌گویند که هم اکنون تنها سرک قیر از وجود طالبان مسلح تصفیه شده‌است، اما در مناطق نزدیک به دو طرف سرک هنوز هم طالبان مسلح حضور فعال فزیکی دارند و هنوز هم این سرک زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

بر اساس گفتۀ‌های آنان تا زمانی‌که مناطق دو طرف این سرک از وجود مخالفان مسلح حکومت تصفیه نشوند، احتمال دارد بار دیگر این سرک به‌روی ترافیک مسدود شود.

اما مقام‌های امنیتی کندز می‌گویند که به‌خاطر تأمین امنیت بهتر این شاهراه در برخی ساحاتِ آسیب پذیر این مسیر پوسته‌های جدید امنیتی را افراز می‌کنند.

طالبان مسلح تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG