لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۳

روحانی: از هر گونه قاچاق در میدان هوایی حامد کرزی جلوگیری شده‌است


پولیس سرحدی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی می‌گوید که مانع هر گونه قاچاق در میدان هوایی شده‌اند.

سید گل آقا روحانی قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی که دو ماه پیش به این سمت گماشته شده، روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با رادیو آزادی گفت، در این مدت، ۱۵ قضیه قاچاق مواد مخدر را ثبت کرده‌اند.

به‌گفته وی، قاچاقبران تلاش می‌کنند با شیوه‌های مختلف به فعالیت‌ها‌ی شان ادامه بدهند، ولی پولیس مانع این فعالیت‌ها می‌شوند.

وی گفت:

"میدان هوایی یک جای استراتژیک و آسان برای قاچاقبران است که هدف خود را زودتر می‌توانند به‌جای دیگر انتقال بدهند، تقریباً دو سه روز بعد یک قضیه دستگیری داریم، این مسئله دوام دارد و ما کوشش جلوگیری آن را داریم."

مقامات پولیس سرحدی میدان هوایی در حالی از دست‌آورد‌ها سخن می‌زنند که شکایت‌های زیادی از سوی برخی اعضای شورای ملی بالای آنان صورت می‌گیرد و حتی از ادامه فعالیت قاچاقبران و رفت و آمد آنان از طریق میدان هوایی بین‌المللی کابل و انتقال غیر قانونی پول، یادآوری می‌شود.

بر اساس گفته‌های مقامات پیشین میدان هوایی بین‌الملی حامد کرزی، بیشتر زنان و دختران در ترافیک مواد مخدر در این میدان نقش دارند.

این‌ها مواد مخدر را در بطن‌شان انتقال می‎‌دهند.

در بسیاری موارد افرادیکه به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده، دوباره رها شده‌اند.

حدود هشت ماه پیش بر اساس اسنادی که در اختیار رادیو آزادی قرار گرفته بود، عبدالودود قوماندان ولسوالی بهارک بدخشان به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی پولیس میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از حکم سارنوالی بازداشت شد.

اما پیش از آن‌که وی به ادارات مربوط تسلیم داده شود، به امر باز محمد احمدی معین پیشین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله رها شده‌است.

اما آقای احمدی این اتهامات را رد کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها، افغانستان هنوز هم بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان خوانده می‌شود.

از سوی هم نادر بلوچ یک عضو کمیسیون مبارزه با مواد مخدر مشرانو جرگه می‌گوید، در قاچاق مواد مخدر دست‌های بزرگ داخلی و خارجی دخیل اند که منسوبین پولیس میدان هوایی حامد کرزی جلو فعالیت آنان را گرفته نمی‌توانند.

وی افزود:

"دست‌های بزرگ در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دخیل اند، من فکر نمی‌کنم که یک قوماندان میدان هوایی یا منسوبین میدان جلو افراد و مافیای را بگیرند که توانایی رهبریت نظام را دارند."

وی تأکید دارد تا زمانیکه وضعیت امنیتی در کشور بهبود نیابد، جلو کشت و قاچاق مواد مخدر در کشور گرفته نخواهد شد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG