لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۵

خواست لوی سارنوالی امریکا از ستره محکمه در مورد فرمان اجرایی ترمپ


لوی سارنوالی امریکا از قوه قضائیه این‌کشور خواسته‌است تا فیصله‌اش را علیه فرمان اجرایی رئیس جمهور دونالد ترمپ در مورد منع موقت سفر اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان تغییر دهد.

حکومت امریکا از ستره محکمه کشورش خواسته‌است تا اجازه دهد که فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ در مورد محدودیت سفر بالای اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان عملی شود.

لوی سارنوالی امریکا ناوقت دیروز یک درخواست را به ستره محکمه فرستاد که بر اساس آن فیصله محکمه استیناف ایالت ویرجینیا علیه فرمان ترمپ یک فیصله نادرست خوانده شده‌است.

قصر سفید می‌گوید، عملی شدن فرمان اجرایی ترمپ در مورد محدودیت سفر اتباع شش کشور، ضامن تأمین امنیت در امریکا است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا نخستین بار در ماه جنوری سال‌جاری میلادی فرمان محدودیت موقت سفر اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان را صادر کرد که در آن شهروندان ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبیا، سودان و سومالیا شامل بودند اما این فرمان از سوی محاکم در امریکا لغو شد.

بار دوم رئیس جمهور ترمپ در ماه مارچ با بیرون کردن نام عراق از این لیست این فرمان را دوباره امضاء کرد که این بار با مخالفت‌های شدید دموکراتان، سیاسیون و فعالان مدنی امریکا روبرو شد.

محکمه ایالت ویرجینیا هفته پیش با ده رأی تائید در برابر سه رای مخالف علیه این فرمان رئیس جمهور ترمپ فیصله کرد.

ستره محکمه امریکا گفته است، قصر سفید مطمین است که فرمان اجرایی رئیس جمهور جز از صلاحیت‌های قانونی دونالد ترمپ است و می‌تواند امنیت را در امریکا تأمین کند.

برای عملی شدن این فرمان اجرایی رئیس جمهور امریکا نیاز است تا از ۹ عضو ستره محکمه امریکا ۵ تن آن‌ها این فرمان را تائید کنند.

XS
SM
MD
LG