لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۵

ترمپ پذیرفته که بخاطر برطرفی کومی تحت تحقیق قرار دارد


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

در یک پیامی که از طریق شبکۀ اجتماعی تویتر روز جمعه نشر شد، به نظر می‌رسد که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا پذیرفته است که به خاطر برطرفی جیمز کومی رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرالی امریکا (اف. بی. آی) زیر تحقیق قرار دارد.

در این پیام دونالد ترمپ نوشته است:
"من به خاطر اخراج رئیس ادارۀ تحقیقات فدرالی امریکا (اف. بی. آی) توسط شخصی زیر تحقیق قرار دارم که برایم گفته بود تا رئیس (اف. بی. آی) را برطرف کنم."

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، معلوم نیست که آیا دونالد ترمپ یاداشت رسمی را در مورد این‌که زیر تحقیق قرار دارد دریافت کرده، یا صرف به گزارش‌های رسانه‌ها واکنش نشان داده‌است.

روزنامۀ واشنگتن پُست از قول یک منبع که از وی نام گرفته نشده‌است در هفته جاری گزارش داد که رابرت مولر مشاور خاص، تحقیقات اش را در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا و احتمال شامل ساختن این‌که دونالد ترمپ با برطرفی جیمز کومی در ممانعت از تطبیق عدالت تلاش کرده، توسعه داده‌است.

جیمز کومی رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا
جیمز کومی رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا

جیمز کومی رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا (اف. بی. آی) تحقیقات در مورد مداخله روسیه را در انتخابات امریکا رهبری می‌کرد تا این‌که به تاریخ نهم ماه می توسط دونالد ترمپ از وظیفه اش برکنار شد.

بعد از برکناری جیمز کومی، راد روزنستاین (Rod Rosenstein) معاون لوی څارونوال امریکا رابرت مولر را به حیث مشاور خاص در امر تحقیقات مداخلۀ روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا و مسایل مربوط به آن، تعیین کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در جریان کمپاین انتخاباتی اش، مداخلۀ روسیه را در انتخابات امریکا رد کرده، گزارش‌های مطبوعات را در این زمینه "شوخی و قصۀ ساخته‌گی" خوانده بود.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، نگرانی‌ها در مورد این‌که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در ممانعت از تطبیق عدالت تلاش کرده‌است، تا حدی روی شهادت جیمز کومی رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا (اف. بی. آی) استوار است که در برابر یک هیئت مجلس سنای امریکا به تاریخ هشتم جون صورت گرفت.

به تاریخ پانزدهم جون مایک پنس (Mike Pence) معاون رئیس جمهور امریکا تائید کرد که او نیز یک وکیل شخصی را استخدام کرده‌است تا از منافع وی در این تحقیقات نمایندگی کند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG