لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۴

تیفا: اختلافات شدید میان کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی موجود است


بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا می‎گوید، کمیسیون شکایات انتخاباتی ظرفیت بررسی تقلب‎های انتخاباتی را ندارد.

مسئولان این بنیاد می‎گویند، بررسی‎های آنان نشان می‎دهد که اختلافات شدید میان کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی موجود بوده و ظرفیت کافی برای پیشبرد امور در آن کمسیون موجود نمی‎باشد.

تیفا می‎گوید این برسی آنان یک ماهه است و نشانگر مشکلات جدی در آن کمیسیون است.

اختلافات شدید میان کمیشنران و اعضای دارالانشا، بی‌عدالتی در بخش تقرری‎ها، عدم اطاعت کارمندان از کمیشنران و نبود ظرفیت در کمیسیون شکایات انتخاباتی از جمله مشکلاتی اند که برای تیفا نگران کننده می‎باشد.

شمس راسخ رئیس برنامه‎های تیفا روز چهارشنبه گفت، با در نظرداشت مشکلات امیدواری وجود ندارد که آن کمیسیون به تقلب‎های انتخاباتی رسیده‎گی کرده بتواند.

راسخ: ظرفیت کمیسیون یکی از چالش‎های عمده‎است.
راسخ: ظرفیت کمیسیون یکی از چالش‎های عمده‎است.

او افزود:

"اختلافات میان کمیشنران نیز وجود دارد که دامنگیر کمیسیون شکایات انتخاباتی شده‎است. این یکی از موضوعات عمده بود که به آن رسیدیم ظرفیت کمیسیون یکی از چالش‎های عمده‎است که ما به دیده شک می‎نگریم و باید کمیسیون توانمندی آن را داشته باشد که بتواند به آن رسیده‎گی نماید."

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در حالی این سخنان را بیان می‎کند که کمیسیون مستقل انتخابات به تازه‎گی تاریخ برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‎ها را اعلام کرده‎است.

از سوی هم کمیسیون شکایات انتخاباتی یافته‎های تیفا را بی‌اساس خوانده می‎گوید، این کمیسیون به‌گونۀ درست می‎تواند به تقلب‎های انتخاباتی رسیده‎گی نماید.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG