لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

اشرف غنی: ۶۸۰ میلیون دالر برای تقویت قوای هوایی اختصاص یافته است


حکومت افغانستان انتظار دارد که تلاش‌های تازه به منظور تقویت قوای هوایی این کشور در میدان جنگ علیه شورشیان تغییر مهم بیآورد.

حکومت افغانستان می‌گوید، که صدها میلیون دالر امریکایی برای عصری سازی قوای هوایی این‌کشور اختصاص داده شده‌است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز پنجشنبه هنگام دیدار از ولایت ناآرام هلمند در مورد تلاش‌ها برای تقویت این قوا سخن گفت و افزود که به زودی ۶۸۰ میلیون دالر درین جهت مصرف خواهد شد.

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت، تقویت قوای هوایی این‌کشور به موفقیت عملیات ضد شورشیان زیاد کمک خواهد کرد.

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

وی افزود:

" با استفاده ازین ۶۸۰ میلیون دالر در گام نخست [توزیع] هلیکوپتر‌های نوع بلک هاک، ایجاد ورکشاپ‌ها و ترمیم وسایط قوای هوایی افغانستان بر اساس پلان دفاعی چهار ساله این‌کشور در نظر گرفته شده‌است. این کار در حدود سه تا چهار ماه آینده خواهد شد."

فلیپ ستیوارت، قوماندان امور آموزش قوای هوایی افغان در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفت، پلان طوری است که به مصرف ۷ میلیارد دالر در ۴ سال آینده قوای هوایی افغانستان در کنار کسب آموزش، با وسایل و تجهیزات به شمول طیاره‌های جدید مجهز شوند.

نیروهای افغان در جنگ جاری بیشتر بالای حمایت هوایی ناتو متکی اند.

اما در عملیاتی که قوای هوایی افغانستان اجرا می‌کنند بیشتر از هلیکوپتر‌های روسی و طیاره‌های جنگی کوچک سوپر توکانو استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، در نظر است بجای هلیکوپتر‌های روسی "می‌۱۷" که ترمیم آن‌ها قیمت است، هلیکوپتر‌های امریکایی "بلک هاک" به قوای هوایی افغانستان داده شوند.

در گزارش آمده‌است که افراد تازه برای پرواز، مراقبت و ترمیم این هلیکوپتر‌ها نیز آموزش می‌بینند.

XS
SM
MD
LG