لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۴

مرتضوی: اشرف غنی در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت می‌کند


رئیس جمهور غنی بخاطر شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز شنبه هرات را به مقصد تهران ترک می‌کند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ولایت هرات تأکید کرد که آقای غنی در این سفر با شماری از مقامات ایرانی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

گفته می‌شود که مشکلات مواد مخدر، مسایل فرهنگی، گمرکات و امنیت محور اصلی گفتگوهای رئیس جمهور افغانستان با مقامات ایرانی را تشکیل می‌دهد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید هر دو کشور پنج کمیته را در این موارد تشکیل داده تا راه حل این مشکلات را دریابند.

انتظار می‌رود که ایجاد بندهای آب مانند، سلما در هرات، بخش آباد در فراه و کمال خان در نمیروز از موضوعات دیگر گفتگوهای رئیس جمهور افغانستان با مقامات ایرانی باشد.

چندی قبل حسن روحانی رئیس جمهور ایران از ساخت بند های آب در مناطق مختلف افغانستان به ویژه ولایات غربی این‌کشور ابراز نگرانی کرده و تکمیل کار این پروژه‌ها را به ضرر ایران خوانده بود.

ایران متهم به حمایت از گروه‌های مسلح غیر مسئول بخاطر تخریب بندهای آب در ولایات غربی افغانستان است.

اما شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید حکومت افغانستان برای مهار کردن و مدیریت آب‌های این‌کشور حاضر است تا قربانی بدهد و کار آنرا تکمیل نماید.

ایران و پاکستان همواره متهم به تخریب بندهای آب در افغانستان شده‌اند.

این موضوع بد بینی‌های مردم افغانستان را نسبت به این‌کشورها افزایش داده‌است.

اما دیده می‌شود که حکومت افغانستان ساخت بندهای آبی و برخی دیگر از پروژه‌های این‌کشور را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌است.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG