لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۱

اولین بخش پلان جدید امنیتی پولیس کابل در حوزه هشتم امنیتی آغاز شد


قوماندانی امنیه کابل می‎گوید، یک پلان خاص را به هدف جلوگیری از ترور و قتل در این شهر آماده ساخته‎است.

محمد صادق مرادی معاون قوماندانی امنیه روز دوشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال رادیو آزادی گفت، اولین بخش این پلان امروز در حوزه هشتم امنیتی آغاز گردید.

معاون قوماندانی امنیه با آن‌که در مورد ارقام ترور درین شهر معلومات نداد، اما گفت که سطح ترور در حوزه پنجم و هشتم این شهر بیشتر است.

کابل
کابل

او افزود:

"قطعه واکنش سریع را که تقریباً از صد نفر بالاتر است در هر روز ما آنان را در حوزه‎های که کمی آسیب‌پذیرتر هستند، توظیف می‎کنیم. پلان مشخص از حوزه واکنش سریع مشترک ساختیم خاص به‌خاطر مسایل ترور قتل که در ساحات حوزه ۵ و حوزه ۸ است ما پلان مشخص داریم که ان‌شاءالله از آن جلوگیری می‎کنیم."

به‌گفته آقای مرادی، قطعه واکنش سریع مسئولیت عملی کردن این برنامه مشخص را به عهده دارد.

این در حالیست که در این اواخر حوادث ترور و قتل‎های مرموز در شهر کابل بیشتر شده و در تازه‌ترین مورد یکشنبه گذشته ۵ کودک یک خانواده در منطقه وزیرآباد شهر کابل به‌گونه مرموز به قتل رسیدند و تا کنون علت وقوع این حادثه روشن نگردیده‎است.

قوماندانی امنیه کابل می‎گوید، هفته گذشته در ناحیه دوازدهم شهر کابل سه تن به‌گونه مرموز به قتل رسیده‎اند.

یکی از سرک های کابل
یکی از سرک های کابل

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه می‎گوید، در جریان ده روز گذشته در تمام شهر کابل ۴۹ واقعه جنایی صورت گرفته که یک تعداد افراد به ارتباط آن جرایم بازداشت شده‎اند.

باشنده‎های کابل از افزایش حوادث ترور در شهر کابل ابراز نگرانی کرده می‎گویند، حکومت باید به‌خاطر تأمین امنیت مردم اقدامات جدی نماید.

عرفان‌شاه و حمید دو تن از باشنده‌های کابل در این مورد می‎گویند:

"در شهر کابل ترور زیاد شده، همیشه دیده شده که افراد در این شهر ترور، اختطاف و به قتل می‎رسند. ما از مقامات می‎خواهیم تا به امنیت این شهر توجه نمایند تا باشنده‎های کابل در یک فضای مصون زنده‎گی نمایند."

"یکی از باشنده‎های کابل هستم در این اواخر ترور شخصیت‎های دولتی بیشتر شده و این مسئله مردم را نگران ساخته‎است و به زنده‎گی خود درست رسیده‎گی کرده نمی‎تواند."

قوماندانی امنیه می‎گوید، تطبیق پلان جدید و خاص و سکنرهای‎ که در چهار دروازه کابل نصب گردیده‎اند، به امنیت کابل کمک زیادی می‎کند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG