لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۷

قوماندان امنیه سابق هلمند از سوی محکمه محکوم به ۳ سال حبس شد


عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین ولایت هلمند
عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین ولایت هلمند

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در ادامه مبارزه با فساد باری دیگر یک جنرال را به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی به حبس محکوم کرد.

عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین ولایت هلمند به جرم سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی و رهایی دو پولیس آغشته به فساد محکوم به مجازات گردید.

شیرآقا منیب رئیس محکمه ابتداییه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری روز شنبه پس از اظهارات سارنوال موظف، وکیل مدافع وعبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین ولایت هلمندفیصله محکمه را چنین اعلام کرد:

"ماهیت قضایی محکمه ابتدائیه رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در جلسه قضایی علنی به اتفاق آرا به حضور طرفین قضیه تو اسامی عبدالرحمن سرجنگ ولد اجمیر را طبق ماده 156 قانون جزا به مدت سه سال حبس تنفیذی مجازات تجاوز از صلاحیت وظیفوی که شدید تر است بالایت تنفیذ گردد."

عبدالرحمن سرجنگ دو سال قبل برای مدت پنج ماه در ولایت هلمند به حیث قوماندان امنیه وظیفه اجرا کرده‌است.

همچنان بالای آقای سرجنگ این اتهام نیز وجود دارد که به اثر بی کفایتی وی شماری از ولسوالی‌های هلمند بدست مخالفان مسلح سقوط کرده بود.

مجیب الرحمن ادیب سارنوال موظف که دوسیه قوماندان امنیه پیشین هلمند را ترتیب کرده بود گفت، آقای سرجنگ افراد مربوط به خودش را در پُست‌های مهم امنیتی مقرر کرده و کارهای غیر قانونی را انجام داده‌است.

با این همه عبدالرحمن سرجنگ اتهام های وارد شده بر خودش را بی‌بنیاد می‌داند.

وی پس از فیصله محکمه گفت که شکار دسیسه برخی حلقات مافیایی شده‌است که به گفته وی شماری از اعضای ولسی جرگه نیز در آن شامل می‌باشند.

وی افزود:

"من استیناف می‌خواهم اگرآنجا هم در برابر من عدالت تأمین نگردید باز به تمیز می‌روم تا جای که محاکم ثلاثه در مورد من فیصله نکند من قناعت ندارم."

آقای سرجنگ گفت که حلقات مافیایی بسیار با قدرت اند و هر کسی که در برابر آنان قرار گیرد سرنوشت‌اش مانند او خواهد شد.

وکیل مدافع قوماندان امنیه پیشین هلمند می‌گوید فیصله محکمه بالای موکل اش بر مقامات و نیروهای امنیتی که می‌خواهند جلو فعالیت حلقات مافیایی را بگیرند تأثیر منفی می‌گذارد.

جاوید حسن زاده

مرتبط

XS
SM
MD
LG