لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۶

گسترش فعالیت داعش در درزاب مردم را با کمبود مواد خوراکی و ادویه روبرو کرده‎است


مقامات محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در اثر حملات گروه داعش بسیاری از خانواده‌ها در منازل‌شان گیر مانده و به شدت با کمبود مواد خوراکی و ادویه روبرو استند.

باز محمد داور سرپرست ولسوالی درزاب روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت که تمامی مکاتب در این ولسوالی مسدود شده و نزدیک به ۸۰ درصد افراد ملکی به مناطق دیگر مهاجر شده‎اند.

وی گفت:

"تقریباً یک هزار داعشی در ولسوالی درزاب تجموع و تعرض دارند در نزدیکی قوماندانی امنیه داعشی‌ها تسلط دارند، مکاتب ولسوالی درزاب را مسدود کرده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ شاگرد ما از تعلیم محروم می‌مانند. داعشیان افراد ازبکستانی، چیچینی و پاکستانی استند، ۱۲۰ هزار نفر نفوس ولسوالی درزاب است که ۸۰ درصد‌ شان مهاجر شده‌اند."

پیش از این گزارش‌های منتشر شده‌اند که جنگجویان گروه داعش و طالب از ولسوالی‌های درزاب و قوش تیپه نزدیک به ۳۲ فرد ملکی را گروگان گرفته اند اما مقامات جوزجان این را رد می‌کنند.

از سوی هم محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی پذیرفت که فعالیت گروه داعش در این ولایت افزایش یافته و باید حکومت مرکزی در برابر مخالفان مسلح عملیات نظامی را راه اندازی کند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع به رادیو آزادی گفت که برای سرکوب گروه داعش در جوزجان عملیات بزرگ نظامی آغاز شده و به زودی به نگرانی‌های مردم پایان داده می‌شود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"ما عملیات را در جوزجان آغاز کرده‌ایم، به دشمنان تلفات سنگین وارد شده‌است و به زودی نگرانی‌های موجود نزد مردم از بین برده می‌شود، برای داعش در گذشته هم تلفات سنگین وارد شده‌است، قوماندانان‌ شان کشته شده و در حال حاضر عملیات نظامی و تصفیه‌ای ما جریان دارد."

گروه داعش نزدیک به دو سال قبل فعالیت‌اش را در ولسوالی‌های هسکه مینه، اچین و شماری از ولسوالی‌های دیگر ننگرهار آغاز کرد که با عکس‌العمل تند نیروهای افغان روبرو گردید.

به اساس گزارش‌ها، اخیراً این گروه در ارزگان نیز فعالیت‌اش را آغاز کرده اما وزارت دفاع تأکید می‌کند که شمار اعضای این گروه از هزار ها به صد ها تن کاهش یافته و با شکست روبرو می‌باشند.

جاوید حسن زاده

مرتبط

XS
SM
MD
LG