لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۵

افکک: فساد چالش بزرگ است اما حکومت تنها به اقدامات نمایشی اکتفا کرده‌است


افکک یا مرکز هماهنگی افغان‌ها در برابر فساد می‌گوید که پس از تروریزم فساد اداری چالش بزرگ در افغانستان است.

در ادامه نگرانی‌ها از موجودیت فساد اداری در ادارات حکومتی، افکک یا مرکز هماهنگی افغان‌ها می‌گوید اقدامات حکومت در این زمینه قناعت بخش نیست.

صداقت علی ضیا رئیس اجرائیوی این مرکز در حاشیه کنفرانس ملی مبارزه علیه فساد اداری در کابل روز پنجشنبه «۹ قوس ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت که پس از تروریزم فساد اداری چالش بزرگ برای افغان‌هاست اما حکومت تنها به اقدامات نمایشی اکتفا کرده‌است.

او افزود:

"هدف کنفرانس این است که ما به افغان‌ها و حکومت یاد آوری کنیم که پس از تروریزم فساد مشکل جدی است اما حکومت به‌خاطر از بین بردن این پدیده بجای این که قانون بسازد به یک پالیسی اکتفا کرده که نواقص هم دارد و ما در این بخش از اقدامات حکومت راضی نیستیم."

پیش از این رئیس جمهور غنی در سومین کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری اتحادیه اروپا در کابل گفته بود که دستاوردها در زمینه مبارزه با فساد به‌خصوص در سکتور امنیتی قناعت بخش نیست.

آقای غنی همچنان گفته بود که صدها میلیون دالر کمک به کسانی صورت گرفته که اراده قوی برای ازبین بردن فساد اداری را نداشته اند.

مبارزه علیه فساد اداری از شرط‌های مهم جامعه جهانی به‌خاطر ادامه کمک‌های به حکومت وحدت ملی نیز گفته شده‌است.

اما افکک یا مرکز هماهنگی افغان‌ها می‌گوید که حکومت تنها در این زمینه می‌خواهد با اقدامات نمایشی مردم را فریب بدهد.

اما لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که چشم پوشی از اقدامات بزرگ حکومت در راستای مبارزه با فساد اداری بی‌انصافی است.

جمشید رسولی سخنگوی این اداره به رادیو آزادی گفت:

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

"اقدامات حکومت در زمینه فساد برای مردم محسوس است اگر ما از اقدامات بزرگ حکومت وحدت ملی به‌ویژه لوی سارنوالی و مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری چشم پوشی کنیم، به نظر من غیر عادلانه و دور از واقعیت خواهد بود."

آقای رسولی هر چند می‌پذیرد که به اقدامات بیشتر علیه فساد اداری نیاز است اما می‌گوید که بهتر است، نهادهای ناظر بجای انتقاد طرح‌های اصلاحی شان‌را با آنان شریک کنند.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG