لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

"فرقه ۱۱۱" در سال آینده خورشیدی عملیات را در شهر کابل راه اندازی می‌کند


قوماندان "فرقه ۱۱۱" کابل می‌گوید، در آغاز سال آینده خورشیدی عملیات را در شهر و ولسوالی‌های کابل در هماهنگی با ادارات دیگر راه اندازی می‌کند.

در حالی‌که حمله اخیر و پخش برگه‌های تبلیغاتی داعش در شهر کابل مردم را نگران کرده، اما قوماندان "فرقه ۱۱۱" کابل می‌گوید که این عملیات را تحت نام "نصرت" آغاز می‌کنند.

جنرال عبدالنصیر ضیایی روز سه شنبه «۰۳ دلو ۱۳۹۶» به خبرنگاران گفت که آماده‌گی‌ها در سطح استراتژیک برای انجام این عملیات تکمیل شده و وظایف اوپراتیفی تشریح شده‌است.

او افزود:

"ما آماده هستیم که عملیات را تحت نام نصرت در سال آینده خورشیدی در هماهنگی با نهادهای امنیتی راه اندازی کنیم تا مشکلات حل شود، همچنان شرایط را برای برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها فراهم کنیم. در سطح استراتژیک عملیات آماده شده در سطح اوپراتیفی وظایف تشریح شده و در سطح تاکتیکی پروگرام تکمیل شده‌است."

در حالی از آغاز عملیات نصرت سخن زده می‌شود که شنبه شب حمله گروهی مسلحانه بالای هوتل انترکانتینتال صورت گرفت که به‌شمول ۱۴ خارجی ۲۲ تن کشته و ۹ زخمی برجا گذاشت.

شماری از سناتوران هفته گذشته همچنان گفتند که گروه داعش در شماری از مکاتب و بالای برخی خانه‌ها در ولسوالی بگرامی کابل بیرق‌های‌شان را بلند کرده‌اند.

قوماندان "فرقه ۱۱۱" کابل می‌گوید که گروه داعش به‌خاطر تبلیغات و ایجاد ترس میان مردم این کار را کرده و قابل نگرانی نیست.

شماری از کارشناسان نظامی ضمن استقبال از این عملیات تأکید دارند که تمامی عملیات در شهر باید بر اساس معلومات نهادهای کشفی و استخباراتی انجام شود.

تمامی عملیات در شهر باید بر اساس معلومات نهادهای کشفی و استخباراتی انجام شود.

کابل خان تدبیر یکی ازین کارشناسان به رادیو آزادی گفت که در این عملیات تصفیوی باید تمامی مناطق مشکوک مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود:

"در حقیقت این بالای امنیت کابل تأثیر خوب دارد، برای امنیت کابل نیاز است بالای ادارات کشفی و استخباراتی سرمایه‌گذاری شود، عملیات فرقه‌ها در شهر مشکل است، ادارات کشفی می‌تواند در این بخش نقش فعال داشته باشند و مناطق نا امن و مشکوک را هدف قرار داده و بعد عملیات انجام شود."

قوماندان "فرقه ۱۱۱" کابل می‌گوید که در سال روان خورشیدی در هماهنگی با گارنیزیون و نهادهای کشفی و امنیتی ۳۰۸ عملیات را تحت نام "خالد" انجام داده که در نتیجه ۳۷ میل سلاح، ۲۸ میل تفکنچه و تعداد از وسایل ارتباطی را ضبط و ۱۳ فرد مشکوک را بازداشت کرده‌اند.

عبدالنصیر ضیایی می‌افزاید که عملیات نصرت در هماهنگی ادارات کشفی و استخباراتی راه اندازی خواهد شد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG