لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۱۸

بازدید یک مقام ارشد امریکا از پاکستان برای بهبود روابط میان دو کشور!


سفارت امریکا در اسلام‌آباد می‌گوید، یک مقام ارشد شورای امنیت ملی این‌کشور در جریان دیدار از اسلام‌آباد گفته که واشنگتن یک رابطۀ تازه را با اسلام‌آباد می‌خواهد برقرار کند.

این در حالیست که روابط بین امریکا و پاکستان رو به تیره‌گی نهاده‌است.

لیزا کرتیس رئیس ارشد بخش آسیای جنوبی و مرکزی شورای امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا در جریان سفر دو روزه‌اش به این‌کشور هم‌چنان نگرانی‌های ایالات متحدۀ امریکا را در مورد آنچه که او کمبود و کوتاهی پاکستان برای جلوگیری از تمویل تروریستان خوانده، هم برملاء ساخت.

روابط بین دو کشور متحد پیشین هفتۀ گذشته یک بار دیگر زمانی به تیره‌گی گرائید که واشنگتن کشورهای عضو سازمان جهانی گروه کاری عملیات مالی "FATF" را تشویق کرد که پاکستان را بار دیگر شامل فهرست کشورهای تحت نظارت سازند، زیرا این کشور در ارتباط به تمویل تروریستان یا کنترول پول‌شویی آن‌ها اقدام کافی انجام نداده‎است.

در اعلامیۀ سفارت امریکا در اسلام‌آباد آمده‌است:

"خانم کرتیس گفته که امریکا می‌خواهد این روابط جدید را بر اساس یک تعهد مشترک برای مبارزه با گروه‌های تروریستی که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، ترتیب کند."

اعلامیه از قول خانم کرتیس می‌گوید، این روابط جدید هم‌چنان بر بنیاد یک دید مشترک برای یک آینده صلح‌آمیز برای افغانستان شکل خواهد گرفت.

واشنگتن اسلام‌آباد را در ارتباط به فراهم‌آوری پناهگاه‌های امن برای طالبان افغان و روابط نزدیک با شبکه حقانی متهم می‌کند.

ادعای که پاکستان آن را رد کرده می‌گوید، جنگجویان اسلامی در اطراف خط بین دو کشور می‌باشند.

اعلامیه سفارت امریکا در اسلام‌آباد از قول لیزا کرتیس می‌افزاید که وی از حکومت پاکستان تقاضا کرده‌است تا به ادامۀ حضور شبکۀ حقانی و دیگر گروه‌های تروریستی در قلمرو خود پایان دهد.

خانم کرتیس هم‌چنان نگرانی واشنگتن را در مورد اختلاف در عدم کنترول تمویل مالی تروریستان در پاکستان که قدرت‌های غربی مکرراً از آن انتقاد کرده، نیز مطرح کرده‌است.

کشورهای مقتدر جهان می‌گویند، اسلام‌آباد برای جلوگیری از تمویل مالی شبه نظامیان اقدام کافی نمی‌کند.

XS
SM
MD
LG