لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۰

نیکلسن: فشارهای سیاسی و نظامی بالای طالبان افزایش می‌یابند


جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گوید، فشارهای نظامی سیاسی و دیپلوماتیک بالای طالبان برای حاضر شدن این گروه به پروسه صلح افزایش می‌یابند.

جنرال نیکلسن این را دیروز دوشنبه در جریان سفرش به ولایت کندهار بیان کرد.

قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان هم‌چنان افزود که بخشی از این تلاش‌ها، وارد کردن فشار بیشتر بر پاکستان است تا به‌خاطر حمایت از روند صلح افغانستان گام‌های عملی بردارد.

جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان
جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان

وی گفت:

"همزمان که پیشنهاد صلح صورت می‌گیرد باید فشارها هم برای صلح ادامه بیابد، این فشارها هم دیپلوماتیک، اجتماعی و نظامی اند. فشارهای دیپلوماتیک باید بالای پاکستان افزایش یابد تا روند صلح افغانستان را حمایت کند."

جنرال جان نیکلسن هم‌چنان از طرح صلح که حکومت افغانستان به گروه طالبان پشنهاد کرده‌است حمایت کرد و از طالبان خواست تا دست از جنگ کشیده و به روند صلح بپیوندند.

نشست دوم پروسه کابل
نشست دوم پروسه کابل

رئیس جمهور افغانستان در نشست دوم پروسه کابل که چندی پیش برگزار شد یک طرح صلح را به طالبان پیشکش کرد که در آن گفته شده‌است، در صورت دست کشیدن از جنگ، گروه طالبان به‌عنوان یک جریان سیاسی شناخته خواهد شد، طرحی که گروه طالبان تا هنوز به آن پاسخ مثبت یا رد نداده‌است.

قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان هم‌چنان در دیدارش با مقام‌ها و بزرگان قومی ولایت کندهار مشارکت گسترده مردم در انتخابات آینده افغانستان را بسیار مهم خواند و گفت که مشارکت مردم در این روند می‌تواند در راستای تأمین صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.

محمد معصوم ستانکزی رئیس امنیت ملی و ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان، جنرال جان نیکلسن را در سفر دیروزش به کندهار همراهی می‌کرد.

XS
SM
MD
LG