لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۸

مقامات: بیش از ۶۰ مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در سرپل مسدود اند


مقامات در سرپل از مسدود بودن بیش از ۶۰ مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت خبر داده و در رابطه به تأمین امنیت سایر مراکز فعال ابراز نگرانی دارند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت با رادیو آزادی گفت که به طور مجموعی ۱۴۹ مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در این ولایت وجود داشته که از آن جمله ۶۳ مرکز آن به دلیل نا امنی‌های موجود در این ولایت مسدود شده‌اند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل
ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل

آقای امانی در رابطه گفت:

" به‌طور مجموعی ۱۴۹ مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در مرکز و ولسوالی‌های تثبیت شده که از آن جمله ۶۰ الی ۶۳ مرکز به دلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود بوده، به ۱۵ مرکز دیگر نیز تهدیدات متوسط متوجه‌است و بقیه ۷۱ مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان باز هستند."

سخنگوی والی سرپل می‌گوید که در مرکز سرپل ۳۸ سایت یا مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان موجود بوده که از میان آن ۲۰ سایت به دلیل نا امنی‌های موجود مسدود هستند.

با این حال اعضای شورای ولایتی سرپل نیز از مسدود بودن مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در این ولایت شکایت داشته، می‌گویند که اکثراً به دلیل نا امنی‌های حاکم در سرپل این مراکز در ولسوالی‌های کوهستانات، سوزمه قلعه، صیاد، سنچارک و مناطق شیرم‌ها مربوط به مرکز ولایت مسدود شده‌اند.

حسین مجاهد زاده یک عضو شورای ولایت سرپل می‌گوید، اگر نا امنی‌ها به همین وضعیت ادامه یابد، سایر سایت‌های توزیع کارت رأی‌دهی نیز مسدود خواهند شد.

آقای مجاهد زاده در مورد می‌گوید:

"ما به عنوان نماینده مردم در شورای ولایتی، نگرانی داریم اگر وضعیت همین‌گونه ادامه پیدا کند، دیگر سایت‌ها هم بسته خواهند شد. وقتی مردم در پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان شرکت نتوانند و حضور خود را در تشکیل نبینند و در ایجاد پارلمان نماینده انتخاب نکنند، به گونه طبیعی و به یقین که از دولت فاصله می‌گیرند."

در عین حال ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل می‌گوید که باز شدن مراکز مسدود و رفع تهدیدات متوجه به مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان بستگی به راه اندازی عملیات وسیع و دفع فعالیت گروه‌های هراس افگن دارد.

آقای امانی گفت:

" باز شدن سایت‌های ثبت نام رأی‌دهنده‌گان بستگی به راه اندازی عملیات‌های نظامی از سوی ادارات نظامی مرکزی دارد. در صورتی‌که عملیات‌های نظامی راه اندازی نشود این سایت‌ها مسدود خواهند بود."

باید گفت که پیش از این مسئولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین راه اندازی عملیات وسیع نظامی در ساحات نا امن سرپل را وابسته به اولویت بندی‌های عملیات نظامی خود دانسته‌اند.

مجیب الرحمن حبیب زی، سرپل

XS
SM
MD
LG