لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۵

شماری از معلولین و معیوبین در جوزجان برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند


تعدادی از معلولین و معیوبین شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان برای ثبت نام در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها به مراکز ثبت نام رأی دهنده‌گان رفته، ثبت نام کردند.

هر چند این افراد از برگزاری پروسه انتخابات پیشرو اظهار خوشی می‌کنند، ولی از کارکرد نماینده‌های فعلی نا راض اند.

عبدالمنان یک تن از معلولین شهر شبرغان می‌گوید آن‌ها در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که مانند سال‌های گذشته نماینده‌ها، مردم را فریب ندهند و به مشکلات معلولین توجه نمایند.

وی گفت:

"ما به کسی رأی می‌دهیم که مثل ما مردم جانش درد بکند، دست و پایش درد بکند و از حال و احوال معیوبین و معلولین خبر داشته باشد. فامیل‌های ما مردم نان خوردن ندارند گدای گری می‌کنند و ما که برای این مردم رأی بدهیم در غم عیش و نوش خود‌شان می‌شوند و دیگران فراموش‌شان می‌شوند."

این معلولین به ادامه صحبت‌های‌شان گفتند، عدم آگاهی‌دهی و تقلب در انتخابات گذشته از مواردی اند که مردم خصوصاً معلولین و معیوبین به این پروسه بی‌باور بوده و این بار کمتر در انتخابات اشتراک خواهند کرد.

شماری از معلولین و معیوبین که برای ثبت نام آمده‌اند.
شماری از معلولین و معیوبین که برای ثبت نام آمده‌اند.

شرافت از جمع معلولین زن نیز می‌گوید، آن‌ها امروز در این‌جا به این هدف جمع شدند که به پروسه ثبت نام اشتراک بکنند به شرطی‌که در انتخابات پیشرو نماینده هایی‌که از سوی این مردم انتخاب می‌شوند مردم را فریب ندهند و به وعده‌های‌شان عمل کنند.

شرافت افزود:

"امروز ما با جمع کثیری از معلولین و معیوبین جمع شدیم که تا بتوانیم کارت رأی‎دهی بگیریم و در پروسه رأی‌دهی فعالانه سهم بگیریم. ما به نماینده‌گان خود رأی می‌دهیم ولی از پیش‌شان حق خود را هم می‌خواهیم."

در همین حال امان الله حبیبی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات جوزجان می‌گوید که امروز شنبه "۸ ثور۱۳۹۷" در حالی‌که ۱۴ روز از روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در ولایت جوزجان می‌گذرد تا اکنون بیشتر از ده هزار نفر در این ولایت ثبت نام نموده‌اند.

وی گفت:

"شما خبر دارید که پروسه ثبت نام از ۲۵ حمل تا به امروز ادامه دارد واجدین شرایط روز تا روز بیشتر شده و ارقام ما بلند رفته‌است."

مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان به رسانه‌ها گفته‌اند که در طول ۱۴ روز در سطح کشور بیش از ۵۰۰ هزار تن منحیث رأی دهنده ثبت نام شده‌اند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG