لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۳

در اثر سیلاب‌ها در ایران ۳۴ تن کشته و ۱۲۵ تن زخمی شده‌اند


سیلاب‌ها در ایران
سیلاب‌ها در ایران

به اساس گزارش‌ها تا حال در نتیجه بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایران حد‌اقل ۳۴ نفر جان داده و دست کم ۱۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

بیشترین تلفات در شهر شیراز مرکز ولایت فارس وارد شده‌است.

ده‌ها شهر و چندین منطقه روستایی در نزدیک به ۲۰ ولایت ایران زیر آب شده‌اند.

تا دیشب شمار قربانیان ۳۲ تن گزارش شده بود.

با واژگون شدن یک قایق حامل رضاکاران، امداد گران و سیل زده‌ها در ولایت گلستان دو نفر دیگر هم جان داده و ۲۵ تن زخمی شده‌اند.

به این ترتیب، شمار قربانیان به ۳۴ تن و تعداد زخمیان به ۱۲۵ نفر رسیده‌است.

بر بنیاد گزارش‌ها، به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در ایران، برخی افراد ناپدید شده‌اند و احتمال دارد که در شمار قربانیان دیگر هم تغییر آید.

مردم در بسیاری مناطق سیلاب‌زده به آب آشامیدنی دسترسی نداشته و به کمک‌های اولیه شدیداً نیاز دارند.

حکومت ایران دستور داده‌است که به سیلاب‌زده‌ها درین کشور کمک‌های عاجل فراهم شود.

به اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز در سفر به گلستان و مازندران، روند توزیع کمک‌ها به سیلاب‌زده‌ها را از نزدیک مشاهده خواهد کرد.

آقای روحانی دیروز سه‌شنبه ۲۶ مارچ گفت که برای حکومت ایران، تخلیه آب ناشی از سیلاب‌ها و رسیده‌گی به آسیب دیده‌ها در اولویت قرار دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران

وی گفت:

"من از ارتش و سپاه پاسداران می‌خواهم که برای تخلیه و هم‌چنان کار مهندسی که در هر دو زمینه، ارتش و سپاه توانمندی بسیار خوبی در مهندسی و تخلیه آب دارند و امکانات خوبی را در اختیار دارند، البته بقیه دستگاه‌ها هم باید همه امکانات‌شان را در این زمینه بیاورند و آب سریع‌تر تخلیه شود و این گام قدم اول است."

بارش و وزش شدید باد در نزدیک به ۲۰ ولایت ایران در حالی ادامه دارد که بسیاری از مناطق این کشور قبلاً از خشک‌سالی متأثر شده‌اند.

بر بنیاد گزارش‌ها، سیل عمدتاً در ولایت‌های گلستان و مازندران در شمال ایران، ولایت فارس در جنوب این‌کشور، ولایت خراسان شمالی و در مناطق جنوب غرب این کشور سرازیر شده‌است.

در نتیجه جاری شدن سیلاب، بعضی از شاهراه‌ها در ایران بسته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG