لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۴۲

ترمپ ملاقاتش با مقامات امریکایی در مورد افغانستان را بسیار خوب خواند


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

قصر سفید می‌گوید که مذاکرات دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده با مقام‌های ارشد این کشور برای بحث در مورد گفتگو‌های صلح افغانستان بسیار خوب انجام شد و این‌که گفتگو‌ها با طالبان ادامه می‌یابد.

مقام‌ها دیروز از ملاقات ترمپ با مشاورانش خبر دادند.

هدف این ملاقات غور در مورد گفتگوها با طالبان در بارۀ خروج احتمالی نیروهای امریکایی از افغانستان جنگ زده و جستجوی یک راه حل سیاسی برای جنگ تقریباً ۱۸ ساله خوانده شده‌است.

ترمپ به دنبال ملاقات دیروز به وقت ایالات متحده در حساب تویتر خود نوشت که یک ملاقات بسیار خوب در مورد افغانستان را تمام کرد.

به نوشتۀ ترمپ، آن‌ها و بسیاری‌ها در جناح مخالف جنگ در صورت ممکن چشم به راه انجام یک معامله هستند.

قصر سفید در یک خبرنامه گفته است که ترمپ در این مورد با مایک پنس معاون ریاست جمهوری امریکا، مایک پامپیو وزیر خارجه، مارک ایسپر وزیر دفاع، جان بولتون مشاور امنیت ملی، جینا هاسپل رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی، زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان و جوزف دانفورد، رئیس کمیتۀ لوی درستیز‌های ایالات متحده ملاقات کرده‌است.

در خبرنامه آمده است: "ما با ادامۀ همکاری نزدیک با حکومت افغانستان، به دست یافتن به یک موافقتنامۀ جامع صلح بشمول کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس متعهد می‌مانیم تا اطمینان حاصل کنیم که از خاک افغانستان دیگر هرگز برای تهدید کردن ایالات متحده یا متحدین‌اش استفاده نخواهد شد و این‌که افغان‌ها را به هدف کار برای صلح گردهم بیاوریم."

ملاقات هیئت امریکایی با نماینده های گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر. February 26, 2019
ملاقات هیئت امریکایی با نماینده های گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر. February 26, 2019

خلیل‌زاد برای پایان بخشیدن جنگ حدود ۱۸ سالۀ افغانستان هشت دور گفتگو‌ها با طالبان را در قطر انجام داده‌است.

واشنگتن گفته است، می‌خواهد یک معاملۀ صلح تا اول ماه سپتمبر نهایی شود.

XS
SM
MD
LG