لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۷

خلیل‌زاد: حمله بر امرالله صالح کار تخریب کنندگان روند جاری صلح است


انفجار بر کاروان موترهای امرالله صالح در تایمنی شهر کابل
انفجار بر کاروان موترهای امرالله صالح در تایمنی شهر کابل

زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان، حمله بر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را کار کسانی خواند که بهگفته او می‌خواهند مسیر کنونی صلح را در این کشور متوقف کنند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید، با نزدیک شدن مذاکرات صلح یک تعداد افراد مخرب با وارخطایی تلاش می‌کنند که این روند تاریخی را با جنجال روبه‌رو کنند.

خلیل‌زاد در نوشتۀ خود در تویتر به مناسبت حمله دیروز (۱۹ سنبله) بر کاروان موترهای امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان، در این مورد سخن گفته و اظهار خرسندی کرده که آقای صالح از این حمله جان به سلامت برده است.

رضوان مراد رئیس مطبوعات و روابط عامه معاون اول رئیس جمهور به رادیو آزادی گفت، این حمله کار کسانی است که با جمهوریت مخالفت دارند.

رضوان مراد، رئیس مطبوعات و روابط عامه معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان
رضوان مراد، رئیس مطبوعات و روابط عامه معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان

آقای مراد می‌گوید: "قبل از صلح برای یک هرج مرج، انارشی، از بین بردن رهبران، هدف قرار دادن کسانی که از جمهوریت با جدیت دفاع می‌کنند و کسانی‌که از منافع ملی دفاع می‌کنند، اقدام می‌شود. این خود واضح می‌سازد که دشمنان قسم خوردۀ افغانستان در عقب این حمله قرار دارند."

محمد نعیم وردک سخنگوی نو دفتر سیاسی طالبان در قطر در واتس‌اپ خود به رادیو آزادی نوشته است که طالبان در این حمله دست ندارند.

امرالله صالح از یک حمله جان به‌سلامت برد

صالح: حاضر شدن به میز مذاکره با طالبان به معنی تسلیم شدن به این گروه نیست

تیم‌های تخنیکی حکومت افغانستان تحقیقات را در مورد حمله روز گذشته بر کاروان موترهای امرالله صالح در تایمنی آغاز کرده‌اند.

جنرال عتیق‌الله امرخیل کارشناس امور نظامی به رادیو آزادی گفت، حکومت افغانستان توان آن را ندارد که نوعیت دقیق مواد انفجاری را که در حمله دیروز به کار برده شده‌است، معلوم کند.

انفجار بالای کاروان موترهای امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
انفجار بالای کاروان موترهای امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری

آقای امرخیل افزود: "در خود افغانستان در وزارت داخله و ارگان‌های دیگر حکومتی چنین لابراتورهای وجود ندارد که این را تجزیه و تحلیل بکنند و انواع آن را پیدا کنند که این مواد در کدام مملکت تولید شده‌است."

آقای امرخیل گفت، حکومت افغانستان باید برای تحقیق در این مورد از ناتو کمک بخواهد.

بعد از تحقیقات ابتدایی در مورد این حمله مسعود اندرابی سرپرست وزیر داخله افغانستان دیروز در تویتر خود نوشت در این حمله از مواد (آر. دی. ایکس، ایچ. ام. اس) استفاده شده‌است و این مواد و نوعیت حمله بیشتر به حملاتی شباهت دارد که قبلاً شبکه حقانی مسئولیت آن‌ها را به عهده گرفته بود.

XS
SM
MD
LG