لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۲

طالبان : تلفات سنگین به مخالفین در پنجشیر وارد شده است؛ جبهه مقاومت: نبرد ادامه دارد


تصویر آرشیف: گزمهٔ طالبان در پنجشیر
تصویر آرشیف: گزمهٔ طالبان در پنجشیر

طالبان ادعا می کنند که در عملیات تصفیه یی در پنجشیر بیش از ۴۰ جنگجوی گروه مخالف٬ موسوم به جبهه مقاومت ملی٬ را کشته و اضافه از ۱۰۰ تن دیگر شان را اسیر گرفته اند.

حکومت طالبان در عین حال می گوید، عملیات تصفیه یی در ولایت پنجشیر پایان یافته است.

این عملیات از دو روز به این سو، در مناطق کوهستانی در ولسوالی های رخه ، دره و حصارک دوام داشت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان ناوقت روز سه شنبه در این مورد به رادیو آزادی گفت که جنگجویان مخالف در چندین نقاط دست به حملات زده بودند:

« امارت اسلامی به نیروهای خود دستور داد که این مناطق را تصفیه کاری کنند. دو روز تفصیه کاری دوام داشت، امروز( سه شنبه) عملیات تصفیه یی به پایان رسید و لانه های دشمن از بین برده شد.در ضمن به شمول چهار تن از قوماندانان ،قوماندان جواد، قوماندان محمد یار، قوماندان ملک خان و قوماندان دیگر شان به نام کوماندو از بین برده شدند. همه تلفات ۴۰، ۴۱ تن هستند و مهمات بدست آمده و مزاحمت شان هم پایان یافته است.»

بیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
بیح الله مجاهد سخنگوی طالبان

آقای مجاهد دیروز در حساب تویترش همچنان از این خبر داده که ۱۰۱ جنگجوی مخالف دیگر را اسیر گرفته اند.

جبهه مقاومت ملی: طالبان بر برخی از مناطق حمله کرده بودند که با مقاومت جدی رو به رو شدند

در این حال یک باشنده محل که بنابر مشکلات امنیتی از گفتن نامش خوداری کرد، به را دیو آزادی تیرباران هشت جنگجوی گروه مقاومت توسط طالبان را تأیید و گفته که در جمع آنها قوماندان مدیر و قوماندان محمد یار هم شامل بودند.

صبغت‌الله احمدی یکی از سخنگویان جبههٔ مقاومت ملی هم در صفحه تویترش کشته شدن هشت تن از اعضای این جبهه را پس از اسارت از سوی طالبان تأیید کرده و آن را خلاف موازین اسلامی، انسانی، کنوانسیون سوم جنوا و جنایت جنگی خوانده است.

آقای احمدی همچنان ادعا کرده که ۳۲ نفر از قطعات خاص عمری و بدری طالبان را در روز شنبه در جریان حمله به ولایت پنجشیر کشته اند.

صبغت الله احمدی یکی از سخنگویان جبههٔ مقاومت ملی
صبغت الله احمدی یکی از سخنگویان جبههٔ مقاومت ملی

احمدی دو روز پیش در حساب تویترش نوشته که طالبان بر پوسته‌های آن‌ها در فراج، آب دره، حصارک، منجهور، عبدلله خیل، شابه، دره، آبشار،کماندو، پیشغور و خنج حملاتی انجام دادند که به مقاومت آن‌ها روبه‌رو شدند.

منابع به رادیو آزادی گفتند که چند صد نیروی طالبان مجهز با سلاح‌های سبک و ثقیل در ارتفاعات دره کرامان جابه‌جا شده بودند.

XS
SM
MD
LG