لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۰

روزنامه دیلی میل: ادارهٔ جو بایدن به خاطر عدم اقدامات علیه طالبان تحت فشار قرار دارد


تصویر آرشیف: بیرق و تصاویر دو تن از رهبران طالبان
تصویر آرشیف: بیرق و تصاویر دو تن از رهبران طالبان

روزنامه دیلی میل

  • روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا در شماره اخیر خود می نویسد که رهبر جمهوری خواه در کانگرس امریکا ، اداره رئیس جمهور بایدن را انتقاد کرده و نوشته که تنها با اعلان تحریم علیه شش رهبر طالبان خواسته از حقوق دختران در افغانستان دفاع کند .

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده گان کانگرس امریکا مایک مکاول در یک نامه به وزیر خارجه امریکا انتونی بیلینکن نوشته که این تاسف آور است که تنها شش رهبر طالبان در لیست سیاه قرار داده شده اند، در حالی که دختران در افغانستان از تعلیم و زنان از کار محروم میباشند.

اداره رئیس جمهور بایدن بی آنهم بخاطر خروج هیجانی و با هرج و مرج قوای امریکا از افغانستان در ماه اگست سال ۲۰۲۱ تحت تنقید جدی جمهوری خواهان قرار دارد.

حالا به نوشته روزنامه دیلی میل٬ اقدامات اداره بایدن برای دفاع از حقوق دختران در افغانستان از سوی جمهوری خواهان تاسف آور خوانده شده و آنها خواهان گامهای جدی تر علیه طالبان شده اند.

مایک مکاول در نامه خود به وزیر خارجه امریکا نوشته که باوصف وعده رئیس جمهور بایدن که طالبان را به جوابگوئی خواهد کشید، رفتار طالبان با زنان و دختران افغان تا هنوز غیر بشری است و تغییر آن به اقدامات جدی تر نیاز دارد. او تقاضا کرده که تعداد بیشتر مقامات طالبان در لیست تحریم ویزه قرار داده شوند.

به نوشته دیلی میل ماه گذشته وزیر خارجه امریکا انتونی بیلینکن اعلان نمود بخاطری که طالبان دختران بالاتر از صنف ششم را از تعلیم محروم کردند ویزه آن مقامات طالبان که به این تصمیم ارتباط دارند ، محدود میشود . به گفته مایک مکاول اقدامات فعلی امریکا در این بخش کافی نیست.

نشریه فرنت لاین پر سپکتیف

  • نشریه فرنت لاین پر سپکتیف Frontline Perspective که یک موسسه تحقیقاتی در بریتانیا میباشد به زمانهای پیش از به قدرت رسیدن طالبان نظری انداخته و مینویسد که گروه طالبان حتی از سال۲۰۱۷ توان دسترسی به سلاح های پیشرفته را داشتند از جمله دوربین های شبانه و دوربین ها و وسایلی که از راه حرارت اجسام را پیدا می کردند.

نشریه به یک گزارش سازمان ملل متحد اشاره می کند که در سال ۲۰۱۹ گفته بود از هر ده تا ۱۵ جنگجوی طالبان یک تن آنها با چنین وسایل پیشرفته مجهز بودند.

به نوشته نشریه حملات دقیق شبانه طالبان بر پوسته ها و خطوط دفاعی حکومت قبلی در شهرها از عمده ترین عوامل سقوط بعضی مناطق بدست طالبان بود و حتی در روزهای تصرف تمام افغانستان، طالبان عموما در جریان شب عملیات انجام داده مناطق را اشغال می کردند.

برای نشریه این سوال پیدا شده که طالبان از کدام راه ها به چنین اسلحه پیشرفته دسترسی پیدا میکردند؟

XS
SM
MD
LG