لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۱

تونی کروز از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند


تونی کروز؛ بازیکن افسانه‌ای تیم ملی فوتبال آلمانی و تیم باشگاهی رئال مادرید
تونی کروز؛ بازیکن افسانه‌ای تیم ملی فوتبال آلمانی و تیم باشگاهی رئال مادرید

تونی کروز، هافبک افسانه‌ای رئال مادرید و تیم ملی آلمان از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند

این ستاره مطرح آلمانی در پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ کفش‌های خود را به نشانۀ خداحافظی از دنیای فوتبال آویزان خواهد کرد.

تونی کروز، هافبک باتجربه و صاحب‌نام رئال مادرید و تیم ملی آلمان، در تصمیمی غیرمنتظره به روز سه‌شنبه اول جوزا در صفحه انستاگرام اش خداحافظی‌اش را از این باشگاه اعلام کرد، وی گفته است که در پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ از فوتبال برای همیشه خدا حافظی خواهد کرد.

این هافبک ۳۴ ساله تجربه بازی با تیم های بایرن مونیخ و بایرن لورکوزن را نیز در کارنامه اش دارد و با تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال سوم شد ولی در جام جهانی ۲۰۱۴ با هم تیمی هایش قهرمان شد.

وی از سال ۲۰۰۵ عضویت تیم ملی هفده سال آلمان را کسب کرد و بعد از آن برای تیم های ملی نوزده سال، بیست و یک سال و تیم ملی بزرگسالان آلمان بازی کرد، کروز چهارده سال است که به عنوان یکی از کلیدی ترین بازیکنان در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال آلمان بازی می کند و تا به حال ۱۰۸ بازی ملی انجام داده است و ۱۷گول ملی نیز به ثمر رسانیده است.

از افتخارات باشگاهی این بازیکن نیز می توان به چهار بار قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با رئال مادرید یاد کرد و سه بار نیز با رئال مادرید در لالیگا به مقام قهرمانی دست یافته است.

وی در خبر خدا حافظی اش در انستاگرام نوشته است که "من تصمیم گرفته ام که پس از یورو ۲۰۲۴ از فوتبال حرفه یی خدا حافظی کنم، این تصمیم آسان نبود اما اعتقاد دارم که زمان مناسب برای خدا حافظی من از فوتبال فرا رسیده است.

کریستیانو رونالدو که سالها با وی در تیم رئال مادرید فوتبال بازی کرده است زیر پست انستاگرام اش نوشت " بازی کردن با تو در میدان فوتبال یک افتخار برای من بود، موفقیت های بیشتر برایت در آینده خواهانم".

کریم بنزما یکی دیگر از ستاره های فوتبال جهان که قبلأ با کروس در رئال مادرید هم تیمی بود زیر پست انستاگرام وی نوشته است "اسطوره".

رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ جوزا با اشتراک ۲۴ تیم به میزبانی آلمان آغاز میشود و این رقابتها یک ماه را دربر خواهد گرفت، تیم ملی فوتبال آلمان در این رقابتها که تونی کروز را نیز با خود خواهد داشت در گروه "A" با تیم های ملی فوتبال اسکاتلند، هنگری و سویس همگروه است.

آلمان به امید قهرمانی در این رویداد پس از ۲۸ سال است، آلمانی ها در رقابتهای یورو سه بار قهرمان شده اند که آخرین قهرمانی آنان به سال ۱۹۹۶ برمیگردد، کروز امیدوار است تا با بلند بردن جام قهرمانی یورو ۲۰۲۴ در اوج از فوتبال خدا حافظی کند.

XS
SM
MD
LG