ظاهر وحدت: مراکز نظامی تروریستان در ولایت سرپل افزایش یافته‌اند

ظاهر وحدت والی سرپل

ظاهر وحدت والی سرپل از حضور تروریستان بین‌المللی در مربوطات این ولایت خبر داده در رابطه ابراز نگرانی می‌کند.

ظاهر وحدت گفته‌است که حضور اعضای شبکه‌های تروریستی خارجی در ولایت سرپل افزایش یافته و آن‌ها مورد حمایت مستقیم کشورهای همسایه قرار دارند.

ظاهر وحدت گفت، تروریستان خارجی و طالبان در هماهنگی با هم در کوهستانات فعالیت می‌کنند و مربی‌های خارجی آنان در این ولسوالی تروریستان را آموزش‌های نظامی می‌دهند.

آقای وحدت در مورد گفت:

" سرپل یکی از مراکز تجهیز، آموزش و تربیه تروریستان و یاغیان منطقوی و بین‌المللی شده است. پایگاه‌های نظامی آن‌ها افزایش یافته و تعداد مربی‌های خارجی شان هم افزایش یافته و همین افزایش سبب شده تا وضعیت امنیتی در سرپل وخیم تر شود."

والی سرپل می‌گوید که وضعیت امنیتی این ولایت رو به وخامت بوده و نیاز به حضور نیروهای بیشتر نظامی در این ولایت است.

ظاهر وحدت گفت که از دو سال به این‌سو ولسوالی کوهستانات در اختیار مخالفین مسلح دولت بوده و همچنان در پنج منطقه دیگر نیز نیروهای افغان با طالبان و سایر گروه‌های مشابه به آنان، درگیر جنگ دوامدار هستند.

والی سرپل در مورد اکمال مخالفین مسلح دولت توسط حلقات بیرونی و شبکه‌های استخباراتی منطقه ابراز نگرانی کرد.

ظاهر وحدت گفت، در مربوطات ولسوالی صیاد هلیکوپترهای ناشناس اکمالات نظامی به طالبان و تروریستان در سرپل فراهم می‌کنند.

وی گفت تا هنوز شبکه‌های استخباراتی حکومت و نیروهای نظامی مستقر در صیاد موفق به شناسایی این هلیکوپتر ها نشده‌اند.

ظاهر وحدت

وی در رابطه افزود:

" نشست چرخ بال‌های مشکوک شبانه در مربوطات ساحه تحت تسلط مخالفین بوده که به واقعیت گراید. متأسفانه نشست اش شبانه بوده، در تاریکی شب صورت گرفته و چشم دید نیروهای امنیتی افغان بوده‌است."

به روز پنج‌شنبه نیز عطا محمد نور والی بلخ در یک نشستی در کابل اعلام داشت که هلیکوپتر های ناشناس که هنوز مشخص نیست مربوط به کدام کشور همسایه افغانستان بوده، در نقاط مختلف شمال برای مخالفین و تروریستانِ موتر سایکل سوار اکمالات جنگی فراهم کرده‌اند.

این در حالیست که جهت بررسی نشست دو هلیکوپتر ناشناس در ولایت سرپل وزارت دفاع افغانستان یک هیئت را به شمال افغانستان فرستاده بود، اما تا هنوز جزئیات بیشتر در مورد چگونگی نشست و هویت این هلیکوپتر ها از سوی وزارت دفاع منتشر نشده‌است.

مجیب الرحمن حبیب زی