منابع: ترمپ استراتژی اقدام علیه حمایت ایران از افراطیان را ارزیابی می‌کند

منابع حکومت فعلی و سابق امریکا می‎گویند، رئیس جمهور دونالد ترمپ استراتژی ایالات متحده امریکا را ارزیابی می‎کند که بر اساس آن واشنگتن می‎تواند در برابر حملات مسلحانه ایران، اعزام جنگجویان شیعه به دیگر کشورها و حمایت از گروه‎های افراطی اقدام جدی نماید.

این پیشنهاد از سوی وزارت‎های دفاع، خارجه و مشاور امنیت ملی امریکا ارائه شده‎است.

به گفته مقام‎های آگاه، در صورت تصویب، این پیشنهاد تا اخیر ماه سپتمبر اعلان خواهد شد.

شش مقام فعلی و سابق امریکا این مطلب را به خبرگزاری رویترز بیان کرده‎اند.

همه این منابع که با خبرگزاری رویترز صحبت کرده‎اند، به طرح این پیشنهاد آشنایی دارند و تقاضا کردند که از آن‎ها نام گرفته نشود.

قصر سفید درین مورد تبصره نکرده‎است.

یک مقام برجسته اداره دونالد ترمپ گفت، بر خلاف دستورالعمل‎های رئیس جمهور اوباما و مقام‎های اداره پیشین این کشور، انتظار می‎رود که رئیس جمهور دونالد ترمپ، اهداف وسیع استراتژیک را برای پالیسی ایالات متحده در این مورد تعیین کند.

اما به نوشته گزارش رویترز رئیس جمهور ترمپ این را به قوماندانان نیروهای نظامی، دیپلومات‎ها و سایر مقام‎های ذیربط واگذار کرده تا برنامه‎ها در این مورد را تطبیق کنند.

این مقام امریکایی گفت، آن‎ها می‎خواهند که هر آنچه را که به آن رو به رو اند، با متحدین خود یکجا، عملی کنند.

قصر سفید درین مورد تبصره نکرده‎است.

منابع گفتند، بر اساس این پیشنهاد، فشارها روی جلوگیری از برنامه‎های راکت بالستیک ایران و پشتیبانی این کشور از گروه‎های افراطی، افزایش می‎یابند.

اداره ترمپ تا هنوز روی موقف جدید امریکا در ارتباط به موافقتنامه هسته یی ایران، کار می‎کند.

یک مقام برجسته دیگر اداره امریکا گفت، در پیشنهاد همچنان کسب معلومات از طریق حملات سایبری و سایر فعالیت‎ها از جمله گسترش سلاح هسته یی هم، مورد هدف اند.

بر اساس گزارش اداره رئیس جمهور ترمپ تا هنوز روی موقف جدید امریکا در ارتباط به موافقتنامه هسته یی ایران با شش قدرت بزرگ جهان، کار می‎کند.

این موافقتنامه در سال ۲۰۱۵ میلادی بین ایران و شش کشور مقتدر جهان به امضا رسید.

یک مقام فعلی دیگر اداره امریکا و یک مقام سابق آن هم می‎گویند که این پیشنهاد شامل اقدامات امریکا برای قطع تسلیحات ایران به گروه‎های تروریستی مانند، حوثی‎های یمن، گروه‎های فلسطینی در غزه و سینای مصر می‎باشد.