عبدالله در یک مرکز تحقیقاتی هند در مورد وضعیت افغانستان و منطقه سخنرانی کرد

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان

رئیس اجرائیه حکومت افغانستان سفر رسمی‌اش به هند را پایان داد.

عبدالله عبدالله که هیئتی را در این سفررهبری می‌کرد، امروز در یک مرکز تحقیقاتی در دهلی جدید پایتخت هند، در مورد وضعیت افغانستان و امنیت منطقه سخنرانی نمود.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان ساعاتی پس از این سخنرانی در صحبت با رادیو آزادی به نکاتی اشاره کرد که عبدالله عبدالله در بیانیه‌اش به آن تأکید کرده‌است.

وی گفت:

"روابط دو جانبۀ هند و افغانستان، وضعیت امنیتی منطقه، وضعیت پس از اعلان استراتژی جدید امریکا، مبارزه با تروریزم، بحث پناه گاه‌ها و حمایت از تروریزم و بالاخره چشم انداز و دیدگاه افغانستان برای ایجاد یک صلح پایدار در منطقه، روابط نزدیک با کشور‌های منطقه و همچنان کشور‌های فرا منطقه‌ای."

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در استراتژی جدید این‌کشور در بارۀ افغانستان و جنوب آسیا که در ماه آگست اعلان شد، از هند خواست که تلاش‌هایش برای تأمین ثبات در افغانستان را افزایش دهد و پاکستان را متهم نمود که به تروریستان پناه گاه‌های امن می‌دهد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در ادامه سخنرانی خود در این مرکز تحقیقاتی در ارتباط به کشور‌های که از تروریزم حمایت می‌کنند، گفت که در استراتژی جدید واشنگتن، برای کشور‌های که به تروریستان و دهشت افگنان پناه می‌دهند، یک پیام واضح موجود است.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان

مجیب الرحمن رحیمی از بیانیه رئیس اجرائیه در این مورد نقل کرده می‌گوید:

"رئیس اجرائیه تأکید کرد که بعد از اعلان استرتژی جدید در یک وضعیت نو قرار دارند. تأثیراتی روانی اعلان این استراتژی که کدام قید زمانی ندارد و اصرار می‌کند که به تروریستان دیگر اجازه نمی‌دهد که به افغانستان برگردند و این کشور را تحت کنترول خود داشته باشند و به کشور‌های حامی تروریزم پیام بسیار روشن داشت که این یک وضعیت نو را برای ثبات بیشتر در منطقه ایجاد کرده‌است."

پیش از این، جیمز متیس وزیر دفاع امریکا روز چهارشنبه در جریان سفرش به کابل گفت، این استراتژی برای پاکستان فرصت خوب را فراهم کرده تا به روند جدید مبارزه با تروریزم بپیوندد.