ایتالیا و اسپانیا محدودیت‌ها ناشی از ویروس کرونا را کاهش دادند

آرشیف

در کشور اسپانیا به تاریخ دوم ماه می بعد از ۴۹ روز ممنوعیت، برای نخستین بار برای افراد بالغ اجازه داده شد که در خارج از منزل ورزش کنند و سرک‌ها با مردمی در حال دوش و بایسکل‌رانی پر شد.

در ایتالیا که دومین بلندترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را در سطح جهان دارد، به‌گفتۀ جوزیپه کانته صدراعظم این کشور، ۴ میلیون ایتالوی به تاریخ ۴ می به کارهای‌شان باز خواهند گشت.

جوزیپه کانته، صدراعظم ایتالیا

اما به نظر می‌رسد که محدویت‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در فرانسه ادامه خواهد یافت.

الیویه وران وزیر صحت فرانسه شنبه (۲ می) در یک نشست خبری در پاریس گفت: "مطابق به مشورۀ همۀ اعضای کمیتۀ دانشمندان، در لایحه‌ی که صبح امروز (۳ می) به شورای وزیران ارائه شد، در نظر است که وضعیت اضطراری صحی برای دو ماه دیگر، الی ۲۴ جولای تمدید شود."

یک دوای تجربی مدت بهبود بیماری کرونا را از ۱۵ به ۱۱ روز کاهش داده‌است

دانشمندان بریتانیایی آزمایش کلینیکی واکسین ویروس کرونا را آغاز کردند

در ایالات متحدۀ امریكا كه با ۱.۱ میلیون تن موارد مثبت، بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان را دارد و تلفات ناشی از آن بیش از ۶۵ هزار تن گزارش شده، مقام‌ها یک ادویۀ جدید برای درمان ویروس کرونا را تأیید کردند که آزمایشات کلینیکی آن نشان داده که با تطبیق آن بیماران سریع‌تر بهبود می‌یابند و این مسئله باعث خوشبینی شده‌است.

آرشیف

چین که همه‌گیری ویروس کرونا از آن آغاز شد، کاهش موارد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش داده و به شماری از فابریکه‌ها و مشاغل اجازه داده شده به کار آغاز کنند.

هند که حدود ۱.۳ میلیارد نفوس دارد، بزرگترین توقف و ممنوعیت در سطح جهان را برای دو هفته اعلام کرد.

روسیه و پاکستان به تاریخ دوم ماه می، رقم بی‌سابقۀ موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در یک روز در روسیه ۹۶۰۰ تن و در پاکستان ۱۳۰۰ تن بود. پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، رقم افراد مبتلا به این ویروس را در روسیه ۱۲۴ هزار تن و تلفات ناشی از آن را ۱۲۰۰ تن گزارش داد.

آرشیف، روسیه

بر اساس گزارش پوهنتون جانز هاپکنز، در کشور ۲۲۰ میلیونی پاکستان، رقم افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از ۱۸ هزار تن و مرگ‌ومیر ناشی از آن ۴۰۰ تن بوده‌است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت ورلدومیترز به تاریخ دوم ماه می، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان بیش از ۳.۴ میلیون تن و مرگ‌ومیر ناشی از آن بیش از ۲۵۰ هزار تن گزارش داده شد، همچنان شمار افرادی‌که از آن شفا یافته اند، بیش از یک میلیون تن بوده‌است.

مقام‌های صحی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بر شستن مکرر دستان با صابون، رعایت فاصلۀ جسمی و پوشیدن ماسک تأکید می‌کنند.