دیپلمات‌های گروه۷ مجدداً از اسرائیل اعلام حمایت و بر توقف جنگ تاکید کردند

اجلاس دو روزه وزیران خارجه و مقام‌های ارشد هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در توکیو

اجلاس دو روزه وزیران خارجه و مقام‌های ارشد هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در توکیو، با انتقاد شدید از حملات گروه حماس بر اسرائیل و نیاز برای کمک‌های فوری به غیرنظامیان در غزه تمرکز کرد.

در اعلامیه مشترک این مقام‌ها آمده که همه جوانب باید اجازه دهند تا کمک‌های بشری از جمله آب، غذا، خدمات صحی، مواد سوخت، خیمه و دسترسی به کارمندان بشری به غیرنظامیان فلسطینی فراهم شود.

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا که در این نشست اشتراک کرده، امروز (۸ نومبر) در یک نشست خبری در توکیو گفت که ایجاد دهلیز‌های کمک رسانی، خیلی مهم است تا اطمینان حاصل شود که غیر نظامیان فلسطینی تحت پوشش برنامه‌های مددرسانی قرار می گیرند:
"وزیران جی هفت دوباره از حمایت‌شان از اسرائیل اطمینان داده اند، در این مورد که حق دفاع از خودش را دارد و اطمینان حاصل کند که بر اساس قانون بین‌المللی بشری، حملات مشابه هفتم اکتوبر دیگر تکرار نمی‌شود. ما در باره رسیدگی به نیازمندی‌های فوری نیز گفتگو کردیم. همه توافق کردیم که توقف در جنگ برای اهداف بشری، از کلیدی‌ترین موارد برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی است."

در کنار بلینکن، وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه، کانادا، جرمنی، جاپان و ایتالیا در اجلاس دو روزه توکیو اشتراک کردند.

در اعلامیه مشترک گروه هفت، به رهایی بیش از ۲۰۰ تن که از سوی گروه حماس از اسرائیل گروگان گرفته شده اند، تاکید صورت گرفته.

بیش از یک ماه از جنگ میان حماس و اسرائیل می‌گذرد و بر اساس آنچه مقام‌های اسرائیل می‌گویند، این جنگ زمانگیر خواهد شد.

مقام‌های صحی در غزه که تحت کنترل گروه حماس است، دیروز گفتند که شمار قربانیان فلسطینی در حملات اسرائیل به بیش از ده هزار تن رسیده. اسرائیل هم می‌گوید که بیش از ۱۴۰۰ تن در حملات گروه حماس در هفتم اکتوبر در این کشور کشته شدند.

ویرانی های ناشی از حملات نیروهای اسرائیل در غزه

اردوی اسرائیل امروز چهارشنبه گفت که حملات هوایی‌اش بر نوار غزه، یک سازنده بمب گروه حماس و چندین جنگجوی این گروه را کشته است.

همزمان عملیات زمینی اسرائیل برای هدف قراردادن تونل‌های شبکه حماس در غزه ادامه دارد.

اردوی اسرائیل می‌گوید که نیرو‌هایش به سوی مرکز شهر غزه در حال پیشروی اند.

خبرگزاری اسوشیتید پرس گزارش می‌دهد که گام تازه برای عملیات زمینی، بحران را در یک مرحله نامعلوم و پایان نیافتنی قرار داده.

با ادامه جنگ، سازمان ملل متحد خواهان توقف برای رسیدگی به نیازمندی‌های بشری در غزه شده.

اما اسرائیل که غزه را در محاصره‌اش دارد، تا اکنون هر گونه درخواست برای آتش‌بس را رد کرده است.