لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

بازو بند سیاه در مسابقات جام فوتبال ملت های اروپا


ماریو بالوتیلی ستارهء سرشناس ایتالیایی
ماریو بالوتیلی ستارهء سرشناس ایتالیایی
شام پنجشنبه در مسابقات جام فوتبال ملت های اروپا تیم ایتالیا توانست رقیب پر قدرتش آلمان را شکست داده، راهش را به دور فاینل یا نهایی این مسابقات باز کند.

درین بازی ماریو بالوتیلی ستارهء سرشناس ایتالیایی دوبار به نفع تیمش دروازهء آلمان را کوبید و به این ترتیب برای تیم آلمان که یکی از کاندیدان اصلی مقام قهرمانی اروپا پنداشته می شد، جام فوتبال ملت های اروپا، پایان یافت.

اما در این بازی جالب و دیدنی چرا ایتالوی ها و قبل از آن ها چرا تیم های ایرلند و هسپانیا با پوشیدن بازو بند های سیاه به میدان رفتند؟

آیا بازو بند سیاه یک مود و یا فیش بوده، یا هم جز لباس تیم های آنهاست؟

پوشیدن بازو بندهای سیاه توسط یک تیم به مفهوم ابراز همبستگی ورزشکاران آن تیم با یک فرد، افراد و یا هم رویداد های مشخص صورت می گیرد.

در مسابقات جام فوتبال ملت های اروپا تیم ایرلند با پوشیدن بازو بند های سیاه در برابر تیم ایتالیا به میان رفت و به این وسیله خواست از هژدهمین سالروز تیراندازی سال 1994 در شمال ایرلند که در اثر آن شش تن کشته شدند، یادبود به عمل آرد.

تیم هسپانیا نیز با پوشیدن بازو بند های سیاه در مسابقات جام فوتبال ملت های اروپا در برابر پورتگال به میدان رفت و بدین وسیله از ورزشکار 23 سالهء تیم ریال بیتیس (Real Betis)، میکل روک (Miquel Roque) که در اثر مریضی سرطان در گذشت، با عزت و احترام قدردانی کرد.

تیم فوتبال ایتالیا که اکنون در فاینل مسابقات جام فوتبال ملت های اروپا در برابر تیم هسپانیه قهرمان فوتبال جهان، به میدان خواهد رفت، شام پنجشنبه با پوشیدن بازو بند های سیاه در برابر رقیب پر قدرتش آلمان داخل میدان شد و بدین وسیله از یک سرباز ایتالوی که در افغانستان کشته شده بود، با احترام و حرمت یادبود به عمل آورد.



از جام فوتبال ملت های اروپا به طور مشترک کشورهای پولند و اوکرایین میزبانی می کنند.
XS
SM
MD
LG