لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۶

اتحادیهء اروپا تحریم های جدید را بر سوریه و ایران وضع کرد


نزدهمین دور تحریم ها علیه رژیم سوریه از آغاز بحران های ماه مارچ گذشته در آنکشور، به روز دوشنبه از سوی اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شد.

به این ترتیب یک صد و هشتاد و یک تن از اتباع سوریه و پنجاه و چهار شرکت آنکشور در لست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته اند.

این اقدام کسانی را که در خشونت ها علیه تظاهر کننده ها در سوریه دخیل بوده اند و همچنان شرکت های که حکومت را در جهت سرکوبی اعتراض کننده ها تجهیز کرده اند، هدف قرار میدهد.

در نشست روز دوشنبه همچنان تحریم های بالای ایران از سوی اتحادیه اروپا وضع شد، زیرا این کشور از متوقف ساختن برنامه هسته یی اش خود داری کرده است.

غرب نگرانی دارد که برنامه هسته یی تهران یک تلاش برای تولید اسلحه هسته یی است، اما ایران این اتهامات را رد میکند.

کاترین اشتون مسوول پالیسی خارجی و امنیت اتحادیه اروپا که در عین حال مسوول مذاکرات غرب با ایران است، با رسیدن در جلسه روز دوشنبه گفت، هنوز هم امیدواری برای مذاکرات وجود دارد.

« ما امروز روی اقداماتی بیشتر در جریان این دیدار بحث خواهیم کرد. اما طوریکه شما میدانید، من به هر تلاش ادامه میدهم تا این قوت را افزایش دهد که ایران به فیصله جهت داشتن برنامه هسته یی کاملاً صلح آمیز و غیرنظامی دست یابد. »

کاترین اشتون همچنان تاکید کرد که اتحادیه اروپا به فشار ها بالای ایران ادامه خواهد داد.

خبرنگار رادیو آزادی از بروکسیل گزارش می دهد که تحریم ها علیه ایران بالای سی و چهار نفر وضع شده و یک تن از اتباع آنکشور در لست ممنوع ویزه اروپا شامل و دارایی ها او هم منجمد شده است.

به گفته خبرنگار رادیو آزادی، بالای انتقال پول به ایران هم ممنوعیت وضع شده اما این تحریم شامل کسانی نمی شود که در کمک های بشری، غذایی، خرید ادویه و واردات گاز از ایران دخیل استند.

همچنان شرکت های اروپایی از ساختن تجهیزات تکنالوژی و ظرفیت ها برای ذخایر و تانک های نفت در ایران و همچنان فروش فلز و گرافیت بالای ایران ممنوع قرار داده شده اند.
XS
SM
MD
LG