لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۴

اسراییل از آغاز یک عملیات وسیع هشدار داد


صدراعظم اسراییل می گوید، این کشور در گسترش عملیات علیه گروه حماس در نوار غزه آماده است. بنیامین نتنیاهو، بعد ازین که احمد جعبری در غزه کشته شد، دیروز این مطلب را بیان کرد.

احمد جعبری مسوول بخش نظامی گروه حماس عزالدین القسام در نتیجهء حمله هوایی اسراییل روز چهارشنبه کشته شد.

اردوی اسراییل می گوید، کشته شدن مسوول بخش نظامی گروه حماس نشان دهندهء آغاز عملیات وسیع بر ضد جنگجویان افراطی در غزه می باشد.

افیتا لیبوویچ سخنگوی وزارت دفاع اسراییل بعد از کشته شدن جعبری به خبرگزاری رویترز در بیت المقدس گفت:

« هدف عملیات این است که از مردم اسراییل دفاع شود و گروه های تروریستی مانند گروه حماس و گروه جهاد اسلامی را از کار انداخته مورد هدف قرار دهد که مسوول خشونت های جاری می باشند. هدف نخست ما احمد جعبری بود. زیرا دست های او به خون تعداد زیادی از اسراییلی ها آغشته است. »

در این میان رییس جمهور مصر به خاطر حملات اسراییلی بالای غزه سفیر اسراییل در قاهره را احضار کرده و یک سخنگوی رییس جمهور محمد مرسی گفت که رییس جمهور مصر همچنان تصمیم گرفته است که سفیر کشورش را از اسراییل، فراخواند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که نبیل العرابی رییس اتحادبه عربی تلاش های را آغاز کرده تا اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب را برگزار کند.

به نوشتهء خبرگزاری فرانسه العرابی در این مورد با لبنان که در حال حاضر ریاست دوره یی اتحادیه عربی را به عهده دارد، تماس گرفته است.

در چهار سال که گروه حماس در نوار غزه حاکمیت دارد، جعبری بلندترین مقام حماس بود که کشته شده است.

احمد جعبری مسوول بخش نظامی گروه تندرو حماس دیروز در یک سلسله حملات هوایی اسراییل، کشته شد. در جریان حملات هوایی اسراییل حداقل 5 فلسطینی دیگر نیز کشته شده اند.

بخش نظامی گروه حماس عزالدین القسام، انتقام حمله بر جعبری را تعهد کرده است. در این میان بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد از هر دو طرف خواسته است که از تشدید خصومت ها، جلوگیری کنند.
XS
SM
MD
LG