لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۸

جنگجویان مخالف حکومت سوریه شهر کهنهء حمص را ترک می کنند


طلال البرازی (Talal al-Barazi) والی شهر حمص گفته است که براساس یک تفاهمنامهء که بین حکومت سوریه و شورشیان حاصل شده است، جنگجویان مخالف حکومت تا 48 ساعت آینده شهر تاریخی حمص را ترک می کنند و تطبیق این ابتکار با شرایط عینی ارتباط دارد.

طلال البرازی (Talal al-Barazi) والی شهر حمص می گوید:
"امیدوارم همهء مسایل بطور آرام آن پیش برود، در آن صورت این ابتکار بسرعت انجام خواهد یافت."

آژانس خبری فرانس پرس از قول مخالفان حکومت سوریه می نویسد که گفته اند، این توافقنامه سرنوشت 2250 جنگجو، افراد ملکی و زخمی را شامل می شود که در جریان دوسال در مناطق تحت محاصرهء حکومت سوریه در حمص گیر مانده اند و اینک براساس این موافقتنامه برای آن ها مجرای عبوری داده می شود.

به گفتهء طلال البرازی موافقت بر آن شده است تا این مخالفان به سوی طلبیسه (Talbisseh) و دارلکبیرا (Dar al-Kabira) بروند که در شمال حمص از محلات شورشی به شمار می آیند.

والی شهر حمص از ارایهء جزییات و استفاده از واژهء معاملهء در این مورد خودداری کرده، گفته است که مسایل متعدد لوژستیکی مربوط به آن حل شده است.

به گفتهء طلال البرازی باید آماده گی ها برای آن گرفته شود و در صورت موفقیت این پروسه حکومت قادر خواهد بود تا بسوی ویر (Waer) حرکت کند.

بعد از تخلیهء شهر کهنهء حمص، ویر تنها منطقهء شورشی خواهد بود که در آن صد ها هزار تن به شمول هزاران بی جا شده، زنده گی می کنند.

با آنکه والی شهر حمص موجودیت اسرای ایرانی را رد کرده است، اما جنگجویان شورشی می گویند، این موافقتنامه آزادی 70 اسیر لبنانی و ایرانی را شامل می شود که در ولایت شمالی حلب زندانی اند.
XS
SM
MD
LG