لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۰

شماری از روزنامه‌های کابل روی وضعیت امنیتی تبصره کرده‌اند


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به وضعیت امنیتی در مناطق زیر کنترول طالبان مسلح در شمال افغانستان و اظهارات مقامات امریکایی در باره وضعیت امنیتی در سال آینده میلادی پرداخته اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که نشست هلیکوپترها در مناطقی که در شمال افغانستان زیر کنترول طالبان مسلح اند، در ولسی جرگه نیز نگرانی‌ها را برانگیخته است.

سرمقاله نویس می‌گوید که در نشست عمومی دیروز ولسی جرگه در این باره بحث‌های جدی صورت گرفت و فیصله شد که تا ده روز دیگر مسئولان امنیتی باید در این مورد به اعضای ولسی جرگه معلومات بدهند.

سرمقاله نویس نوشته است که اگر نشست هلیکوپترها در مناطقی زیر نفوذ طالبان مسلح واقعیت داشته باشد، این سؤال نیز مطرح می‌شود که این هلیکوپترها مربوط کدام کشور بوده و چرا در ساحات تحت تسلط مخالفان مسلح نشست می‌کند.

سرمقاله نویس می‌گوید که مقامات امنیتی در این باره باید معلومات را با مردم در میان بگذارند و بگویند که وضعیت در کشور چگونه است؟

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که رئیس اطلاعات ملی امریکا به کمیته اطلاعات سنای آن‌کشور گفته که ۲۰۱۸ سال پُر تنش برای افغانستان خواهد بود.

سرمقاله نویس می‌گوید که این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که سال گذشته نیز برای افغانستان از نظر امنیتی سال بدی خوانده شده بود اما نیروهای امنیتی افغان خوب درخشیدند.

سرمقاله نویس در این مورد اظهارات شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر مطبوعات ریاست جمهوری را نیز به نشر رسانده که گفته است، حکومت و نیروهای امنیتی با برنامه های که دارند می‌توانند چالش‌ها را مهار سازند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در این باره در سرمقاله اش نوشته است که پیش بینی مقامات امریکایی در مورد وضعیت افغانستان در سال آینده میلادی در خور اهمیت است.

به باور سرمقاله نویس نهادهای مسئول بگونه اخص و دولت افغانستان و جامعه جهانی در مجموع باید از وضعیت افغانستان درک درست داشته باشند.

به گفته سرمقاله نویس، به پیش بینی‌ها در مورد وضعیت افغانستان باید متوجه بود و برای جلوگیری از مشکلات و بحران‌ها باید تدابیر لازم روی دست گرفته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG