لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

تبصره ستارز اند سترایپس روی رقابت ورزشی معلولان قوای مسلح افغانستان


روزنامه امریکایی ستارز اند سترایپس در گزارشی به یک رقابت ورزشی در افغانستان توجه کرده – رقابت بین ورزشکاران معلول در قوای مسلح افغانستان.

این رقابت‎های ورزشی در مرکز نیروهای ناتو در کابل، به هدف انتخاب بهترین‎ها برای شرکت در مسابقات بین المللی معیوبین برگزار شده بود.

میزبان مسابقات ورزشی معلولین موسوم به "شکست ناپذیران" شهر تورنتوی کانادا خواهد بود.

این مسابقات بین المللی سه سال پیش توسط هری، شهزاده بریتانیا که دو بار به حیث سرباز در افغانستان ماموریت اجرا کرده افتتاح شد.

هدف از مسابقات موسوم به "شکست ناپذیران" قدردانی از آنانیست که در میدان جنگ معلول شده‎اند.

روزنامه ستارز اند سترایپس جریان بازی والیبال ورزشکاران معلول در قوای مسلح افغانستان را در جمنازیم کلپ سپورتی اردو که حالا مرکز نیروهای ناتوست به تصویر می‎کشد.

کسی ازین ورزشکاران پا ندارد، کسی دستش زخمی شده و کسی هم بینایی چشم خود را از دست داده‎است.

به نوشته روزنامه، قومندان عمومی نیروهای ناتودر افغانستان جنرال جان نیکلسن نیزدر جریان این مسابقات حضور داشت.

ستارز اند سترایپس از جنرال نیکلسن نقل قول کرده که به این نظامیان معلول گفته‎است برگزاری این مسابقات نشاندهنده آنست که ما از قربانی‎های که شما داده اید قدردانی می‎کنیم.

همزمان به نقل از یک افسر دیگر نیروهای ناتو آمده که به این ورزشکاران گفته‎است، حالا زمان آنست تا در میدان‎های ورزشی از کشور خود نمایندگی کنند.

روزنامه ستارز اند ستراپیس مینویسد، شماری ازین ورزشکاران معلول هنوز هم در صفوف نیروهای امنیتی افغان خدمت می‎کنند.

دیفنیس ون

دیفنیس ون، نشریه امریکایی دیگر که از طریق انترنت پخش می‎شود در گزارشی به حکومت امریکا در باره افغانستان پیشنهادهای دارد.

این نشریه پیشنهاد می‎کند که استفاده از نیروی غیر نظامی باید بخشی از ستراتیژی جدید رئیس جمهور دونالد ترمپ در قبال افغانستان باشد.

نویسنده این مقاله به این باور است که مصالحه با نیروهای متخاصم در صورت موجودیت یک دیالوگ آزادانه امکان پذیر است.

در گزارش دیفنیس ون آمده که امریکا در به دست آوردن دل‎ها و اذهان مردم پیشنیه تاریخی دارد و در محور همین پالیسی باید به تقویت اقتصاد و اداره‎های محلی توجه کند.

روزنامه این را هم پیشنهاد می‎کند که امریکا باید اقداماتی کند که در نهایت به افغان‎ها انگیزه داده شود که کشور خود را از افراطیت و تندروی دینی برهانند.

XS
SM
MD
LG