لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۹

تیمور: رقابت‌ برخی وکلای تخار مانع بزرگ در تطبیق پروژه‌های ملی است


ولایت تخار به یک صحنه رقابت نا سالم وکیلان شورای ملی مبدل شده که این برای تطبیق پروژه‌های عمده موانع بزرگ ایجاد کرده‌است.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار با ابراز این مطلب، همچنان از دو عضو شورای ملی نام گرفت که به گفته وی اداره محلی تخار را به چالش کشیده‌اند.

وی افزود که برخی از وکیلان، از موکلین شان بی خبر اند و حتی می‌خواهند اداره محلی تخار تحت نفوذ آن‌ها باشد.

وی گفت:

" سرک ماورای کوکچه را گفته می‌توانیم که چندین بار کارش را از مرکز خلاص کردیم اما برخی از وکیلان که بین شان رقابت ناسالم وجود داشته، برای از بین بردن این پروژه هم تلاش کردند. آغا صاحب سید اکرام الدین معصومی یکی از نماینده‌های مردم است و همچنان آغا صاحب رئیس عبدالباقی نماینده مردم تخار در پارلمان افغانستان است. آن‌ها بودند."

اما سید اکرام الدین معصومی نماینده ولایت تخار در ولسی جرگه افغانستان تمامی اتهام‌ها بر خودش را رد می‌کند.

آقای معصومی به رادیو آزادی گفت، با اداره محلی تخار بنابر کم کاری های شان مخالفت دارد اما وی هر گونه اتهام به خاطر ایجاد موانع در برابر کار اداره‌های دولتی آن ولایت را رد کرد:

" این حرف را با قوت رد می‌کنیم. اصلاً اساس ندارد. این حرف ناشی از ضعف و بی‌کفایتی آن‌هاست. ما مردمی استیم که همیشه برای حمایت و پشتیبانی حکومت و نظام جان داده‌ایم و تلاش کرده‌ایم. حکومتدارهای محلی خود شان مردمان ضعیف و بی‌کفایت استند. مسئولیت خود را به دوش دیگران می‌اندازند."

تا تهیه این گزارش، نتوانستیم در باره ادعای سخنگوی والی تخار با رئیس عبدالباقی نماینده دیگر این ولایت در ولسی جرگه تماس برقرار کنیم.

شماری از باشنده‌های ولایت تخار در تماس‌های شان با رادیو آزادی گفته‌اند که وکیلان ولایت شان اصلاً در چند سال گذشته با آن‌ها دیداری نداشته اند.

به باور این باشنده‌های تخار، آن‌ها تا هنوز نمی‌دانند که نماینده ولایت شان کیست و چرا هیچ مشکل آن‌ها را در شورای ملی مطرح نکرده‌است.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار به رادیو آزادی گفت، شماری از وکیلان این ولایت، در قضایای بزرگ جنایی دست دارند.

وی افزود:

" رقابت‌های نا سالم و نا مشروع وجود دارد. حتی بعضی از وکیلان پارلمان به کارهای دست می‌زنند که از گفتن آن شرم دارم. به قتل مردم، به آزار و اذیت، به دزدی و چور و چپاول دست می‌زنند."

سخنگوی والی تخار در مورد قضایای جنایی از کدام وکیل مشخص نام نگرفت اما افزود که برخورد با این وکیلان از توان ادارۀ محلی بیرون است و تا حالا از سوی حکومت مرکزی هم جدی گرفته نشده‌است.

ولایت تخار نُه نماینده در ولسی جرگه افغانستان دارد که تمامی شان در نتیجه انتخابات ماه سنبله سال ۱۳۸۹ شمسی انتخاب شده‌اند.

با آنکه تا هنوز تاریخ برگزاری دور بعدی انتخابات شورای ملی معلوم نیست اما در نتیجه رأی مردم باز هم مشخص خواهد شد که چه تعداد از اعضای فعلی به نمایندگی از ولایت تخار در ولسی جرگه راه خواهند یافت و چه تعداد شان رأی مردم را از دست خواهند داد؟

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG