لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

سنای امریکا لایحۀ وضع تحریم‌های شدیدتر بالای روسیه و ایران را تصویب کرد


مجلس سنای ایالات متحده امریکا لایحۀ را تصویب کرد که در آن وضع تحریم‌های شدیدتر بالای روسیه و ایران شامل است.

این لایحه که با ۹۸ رأی مثبت و فقط ۲ رای منفی تصویب شد حالا نخست برای تائید به مجلس نمایندگان امریکا و سپس جهت توشیح به دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا فرستاده می‌شود.

این اقدام مجلس سنای امریکا شرایط را برای آقای ترمپ دشوارتر ساخت که محدودیت‌های موجود بر روسیه را بدون تائید کانگرس دور سازد.

تعدیل قانون تحریم‌ها بالای روسیه بخشی از اقدامات بزرگی است که بر اساس آن بخاطر برنامه راکت بالستیک ایران، تخطی‌های حقوق بشر و موضوعات دیگر بالای این‌کشور تحریم وضع می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، به نظر می‌رسد که این اقدام سبب تنبیه رئیس جمهور پوتین بخاطر مداخله کشورش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا می‌شود و ایران را مجبور می‌سازد تا قیمت تداوم حمایتش از تروریزم را بپردازد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به این اقدام مجلس سنای امریکا گفت، وضع تحریم‌های جدید بالای روسیه نشان دهنده یک کشمکش سیاسی داخلی در امریکاست.

ولادیمیر پوتین دیروز در نشست پرسش و پاسخ سالانه‌اش با مردم روسیه گفت:

پوتین: وضع تحریم‌های جدید بالای روسیه نشان دهنده یک کشمکش سیاسی داخلی در امریکاست.
پوتین: وضع تحریم‌های جدید بالای روسیه نشان دهنده یک کشمکش سیاسی داخلی در امریکاست.

"ما در روابط خود با کشور‌های که بالای اقتصاد ما تحریم وضع می‌کنند تجدید نظر خواهیم کرد. اگر شرکای ما تحریم‌های وضع شده بالای کشور ما را دور ساختند ما هم اقدام شبیه آن را انجام خواهیم داد."

یک روز پیش ازین تصمیم مجلس سنای امریکا، ریکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا در روابط با روسیه خواهان بردباری قانونگذاران شد.

رئیس جمهور ترمپ که منتقد سر سخت ایران است، در صورتی که بخش‌های ازین لایحه را رد کند، وضع تحریم‌های شدیدتر بالای ایران را نیز باید تائید نکند.

چک شومر سناتور دموکرات گفته است، با این لایحه هر گونه مفکوره رئیس جمهور ترمپ که او می‌تواند بنابر هر دلیلی که باشد تحریم‌ها را رفع کند از بین رفت.

XS
SM
MD
LG