لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۱

عبدالله: مردم به حکومت وقت بدهند که با آوردن اصلاحات امنیت تامین شود


ریاست اجرائیه افغانستان از مردم می‎خواهد تا برای حکومت وقت بدهند که با آوردن اصلاحات در وضعیت امنیتی تغییر رونما گردد.

رئیس اجرائیه می‎گوید هرچند مردم از وضعیت فعلی در کشور راضی نیستند اما از مردم می‎خواهد که در چنین شرایط که صف دوست و دشمن واضح است و آن‎را مغشوش نسازند.

عبدالله: امنیت شهروندان بزرگ ترین مسئولیت ماست.
عبدالله: امنیت شهروندان بزرگ ترین مسئولیت ماست.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در آغاز نشست شورای وزیران گفت:

"امنیت شهروندان بزرگ ترین مسئولیت ماست اما می‎دانیم که مشکلات وجود دارند و مردم قانع نیستند و حق دارند که قانع نباشند مردم در شرایط فعلی اما امید ما اینست که وقت بدهند که با آوردن اصلاحات و با اقدامات جدی و یاری خداوند و کمک مردم در وضعیت امنیتی موجود تغییر رو نما شود."

آقای عبدالله ابراز نظراز سوی مردم را حق قانونی آنان خوانده و تاکید کرد که با وحدت و یک پارچه‎گی می‎شود به مشکلات فایق آمد.

این خواست در حالی مطرح می‎گردد که افزایش تحرکات مخالفان مسلح در ولایت‎های فاریاب، غور و بدخشان و شماری از ولایات دیگر به شمول کابل سبب نگرانی مردم شده‎است.

دو روز قبل ولسی جرگه با نگرانی از افزایش مشکلات امنیتی در مناطق مختلف رهبران حکومت را به ناتوانی مدیریت از وضعیت موجود در کشور متهم کرد.

اخیرا شماری از مقامات حکومتی فعلی و پیشین ائتلاف‎های را در برابر نظام شکل داده از حکومت انتقاد کردند که در بخش آوردن اصلاحات و تامین امنیت در کشور کوتاه آمده‎است.

کارشناسان افغان می‎گویند سخنان رئیس اجرائیه بیشتر اشاره به کسانی است که در داخل و بیرون از نظام علیه حکومت تبلیغ می‎کنند و می‎خواهد تا آنان برای تامین ثبات با حکومت همکاری کنند.

حاجی سید داود یک کارشناس افغان می‎گوید حکومت بیشتر فرصت‎ها را از دست داده و با مشکلات زیادی رو به رو می‎باشد.

او افزود:

"اگر این‎ها واقعا می‎خواهند که برای مردم حوصله مندی بدهند که مردم با حکومت همکاری کنند من فکر می‎کنم که وقت آن رسیده‎است که این‎ها همین لحظه کار عملی را آغاز کنند زمانی‎که کار عملی شان درک ندارد و هر چه که به مردم پیام بدهند من فکر نمی‎کنم باور کنند.

این‎ها باید به سطح ولایات و قوماندانی‎های امنیه کار را شروع کنند. در آن وقت مردم باور می‎کنند که حکومت طرف اصلاحات می‎رود"

پیش ازین شماری ازاعضای ولسی جرگه نیز انتقاد کرده‎اند که حکومت مدیریت درست نداشته و برنامه برای تامین صلح و ثبات در کشور ندارد.

از سوی هم اسحاق اتمر کارشناس دیگر افغان عدم هماهنگی میان ارگان‎های امنیتی را عامل افزایش نا امنی‎ها در کشور خوانده می‎گوید برای بهبود وضعیت کشور باید هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG