لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۸

نیکلسن: کشورهای منطقه باید از مبارزۀ افغانستان علیه داعش حمایت کنند


فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گوید، کشور‌های که در مورد نفوذ گروه موسوم به دولت اسلامی در خاک‌شان نگرانی دارند باید از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت کنند.

جنرال جان نیکلسن دیروز در صحبت اختصاصی با رادیو آزادی از ایران و روسیه نام برد و گفت، این‌کشور‌ها باید بدانند که افغانستان به نماینده گی از آن‌ها و تمامی جهان علیه داعش می‌جنگند.

آقای نیکلسن افزود ایالات متحده انتظار دارد که تمامی کشور‌های منطقه از افغانستان در مبارزه علیه داعش پشتیبانی کنند، زیرا به گفته او، حکومت افغانستان از آن‌ها در مقابل داعش دفاع خواهد کرد.

جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان
جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان

وی گفت:

"ایران نمی‌خواهد که شاهد فعالیت داعش در خاکش باشد. روسیه نمی‌خواهد که داعش فعالیتش را در آسیای میانه گسترش بدهد. این حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان استند که علیه داعش می‌جنگند، بنابرین ما این‌کشور‌ها را تشویق می‌کنیم که از حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی این‌کشور حمایت کنند بخاطری که نیروهای امنیتی افغانستان به نمایندگی از تمامی جهان به شمول روسیه و ایران می‌رزمند."

جنرال نیکلسن عملیات نظامی علیه داعش را پُر دست آورد خواند و افزود که در نتیجه این عملیات صدها عضو این گروه افراطی در افغانستان کشته شده‌اند.

وی افزود:

"ما بیش از ۲ هزار تن از جنگجویان [داعش] را کشته ایم. ما نفوذ ‌شان را در ننگرهار کم ساخته ایم. ما سه امیر آنان را کشتیم و دنبال دیگرش می‌رویم. این، از سوی نیروهای مبارزه علیه تروریزم امریکا و افغانستان انجام شده‌است. این‌ها حقایقی است که در حال انجام شدن است."

فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفت، مبارزۀ نیروهای امنیتی و دفاعی این‌کشور علیه داعش به این معنی نیست که این گروه حمله نمی‌کند.

ظاهراً اشاره او به حمله مرگبار روز جمعه در کابل بود که مسئولیتش را گروه موسوم به دولت اسلامی به عهده گرفته است.

مسجد امام زمان در شهر کابل بعد از حملات انتحاری و مسلحانه
مسجد امام زمان در شهر کابل بعد از حملات انتحاری و مسلحانه

درین حمله بر مسجد امام زمان به گفته وزارت صحت عامه افغانستان ۲۸ تن کشته شدند.

داعش در حالی مسئولیت چند حمله مرگبار دیگر در افغانستان را نیز به عهده گرفته است، که لانه‌هایش در ۱۳ اپریل امسال هدف بزرگ‌ترین بمب غیر هسته‌ای امریکا قرار گرفتند.

وزارت دفاع افغانستان کشته شدن ده‌ها جنگجوی داعش درین حمله را تائید کرده‌است.

XS
SM
MD
LG