لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۵

فعالیت‌های کمیته صلیب سرخ در زون شمال افغانستان به تعلیق درآمد


مسئولان کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان می‌گویند، بعد از کشته شدن یک فیزوتراپست اسپانوی تبار این کمیته در مزارشریف، دفتر صلیب سرخ فعالیت‌هایش را در شمال افغانستان متوقف کرده‌است.

توماس گلاس مسئول مطبوعاتی کمیته صلیب سرخ در افغانستان امروز در صحبت با رادیو آزادی گفت که تا زمان نامعلوم فعالیت‌های این کمیته در شمال افغانستان متوقف خواهد بود.

وی افزود:

" بعد از حادثه تراژیدی که روز دوشنبه در مزارشریف رخ داد تمامی فعالیت‌های کمیته صلیب سرخ در ولایت بلخ و هشت ولایت شمالی دیگر متوقف شده‌است."

لورینا اینبرال ۳۸ ساله فیزوتراپست اسپانوی تبار کمیته صلیب در مزارشریف بود که به روز دوشنبه از سوی یک فرد معلول در مرکز فیزوتراپی کمیته صلیب سرخ در مرکز مزارشریف با فیر مرمی کشته شد.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ به رادیو آزادی گفت که یک فرد را به اتهام قتل خانم لورینا اینبرال دستگیر کرده‌اند که تحت تحقیق قرار دارد.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ
عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بلخ

قادری می‌گوید:

" از فرد متهم که یک جوان است و خودش هم معلول می‌باشد، تحقیقات در ادارۀ امنیت ملی بلخ جریان دارد. تا هنوز تحقیقات نهایی نشده و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد."

مسئولان امنیتی بلخ می‌گویند که حمله کننده بر خانم لورینا از جمله معلولانی بوده که تحت مراقبت و توصیه‌های صحی این فیزوتراپست ۳۸ سالۀ اسپانوی قرار داشت.

آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ می‌گوید، قاتل ۲۱ سال عمر دارد و تا هنوز انگیزه اصلی قتل این کارمند خارجی صلیب سرخ در مزارشریف روشن نیست.

در ماه دلو سال گذشته نیز شش کارمند صلیب سرخ در ولایت جوزجان توسط گروهی از افراد مسلح کشته شدند و دو تن دیگر‌ شان بعد از حدود هفت ماه، دو هفته قبل آزاد شدند.

با مسدود شدن فعالیت‌های کمیته صلیب سرخ در مزارشریف مردم شکایت دارند که هزاران تن از مراجعین از ۹ ولایت شمال از ارائه خدمات این سازمان محروم شده‌اند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG