لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۹

سرپرست وزارت داخله افغانستان بخاطر گزارش اخیر سیگار، اشک ریخت


سرپرست وزارت داخله افغانستان، گزارش اخیر سیگار را تکاندهنده خوانده و از ریاست‎های پیژنتون و شهدای این وزارت خواست تا درین مورد بررسی نموده، اصلاحات وارد نمایند.

ویس احمد برمک در پیوند به گزارش اخیر اداره سرمفتش خاص ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان اشک ریخت.

برمک که در نشست یادبود از قربانیان پولیس شرکت کرده بود، تقاضای نامشروع از بیوه‎های منسوبین امنیتی و دفاعی از سوی مسئولین مربوطه را غیر قابل قبول دانسته، ابراز تاسف نمود.

برمک: بسیار تکان دهنده است.
برمک: بسیار تکان دهنده است.

او افزود:

"لعنت به او پولیس و انسان که از فامیل یک شهید سرباز افغان تقاضای نامشروع می‎کند، این بسیار تکان دهنده‌است، پیژنتون و ریاست شهدا باید اصلاحات بیاورید."

این در حالیست که سیگار گزارشی را نشر کرده که بیوه‌های سربازان افغان که در جریان جنگ کشته شده‎اند، در بدل دریافت معاش تقاعد همسران شان از سوی منسوبان قوای مسلح افغان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته‎است که مشکلات به گونۀ "وحشتناک" در برخی ادارات دولتی وجود دارد، اما بر ایجاد اصلاحات تأکید کرده‎است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفته‎است که وزیر دفاع برای بررسی این موضوع هیئتی تعین کرده‎است.

نشر این گزارش واکنش‎های متفاوتی را در صفحات اجتماعی نیز به همراه داشت و اکثر کاربران صفحات اجتماعی این عمل منسوبین قوای مسلح افغان را شرم آور خوانده‎اند.

قابل یاد آوریست که رئیس جمهور غنی همواره از حمایت حکومت از بازمانده‎گان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صحبت کرده‎است.

در همین حال شماری از کارشناسان افغان از جمله بشیر بیژن می‎گوید که تنها با تاسف گفتن اصلاحات بمیان نمی‎آید و جلو فساد اخلاقی گرفته نمی‎شود.

بیژن: بجای تاسف و اشک ریختن باید اقداماتی جدی روی دست گرفته شود.
بیژن: بجای تاسف و اشک ریختن باید اقداماتی جدی روی دست گرفته شود.

وی تاکید دارد تا عاملان باید شناسایی و مورد پیگرد قرار گیرند.

او افزود:

"بجای تاسف و اشک ریختن باید اقداماتی جدی روی دست گرفته تا به سایر اشخاص بد اخلاق و ناموس ناشناس یک پند و عبرت باشد اگر این اقدام را نمی‎کنند به این معناست که مسئولان حکومت به هیچ چیز پابند نیستند."

آقای بیژن می‎گوید که ادامه چنین وضعیت سبب می‎شود تا از یک سو بی اعتمادی بالای رهبری نیروهای افغان افزایش یابد و از جانبی هم سربازان افغان وظایف شان را ترک کنند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG