لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۴

هفت سیاستمدار اصلاح طلب در ایران به یک یک سال زندان محکوم شدند


یک محکمه ایران هفت سیاستمدار اصلاح طلب به شمول برادر رئیس جمهور سابق ایران محمد خاتمی،هریک را به یک سال زندان محکوم کرد.

این هفت سیاستمدار اصلاح طلب همچنان از فعالیت‎های سیاسی و رسانه یی ممنوع شده‎اند.

فعالیت سیاسی این اصلاح طلبان محکوم شده منع گردیده و همه رهبران جبهه مشارکت ایران اسلامی می‎باشند.

فعالیت این جبهه در سال ۲۰۱۰ میلادی، پس از سرکوب اعتراضات به دنبال انتخابات جنجال برانگیر دور دوم محمود احمدی نژاد، ممنوع اعلان شد.

حجت کرمانی یک وکیل مدافع این هفت اصلاح طلب گفت، موکلین اش همه به فعالیت تبلیغاتی بر ضد دولت مجرم شناخته شده‎اند.

پارسایی: اعلان این حکم انگیزه سیاسی دارد.
پارسایی: اعلان این حکم انگیزه سیاسی دارد.

ایران، اغلباً فعالان سیاسی، ژورنالیستان و منتقدین خود را به اتهامات مبهم به شمول تبلیغات و اقدام برضد امنیت ملی متهم می‎کند.

آقای کرمانی به خبرگزاری فرانس پرس گفت، بر اساس حکم محکمه موکلین اش از عضویت احزاب سیاسی و فعالیت‎های مطبوعاتی و رسانه‎های اجتماعی برای دو سال آینده، منع شده‎اند.

رضا جلالی پور استاد پوهنتون یکی از این هفت نفر است که در تبادله پیامک با خبرگزاری فرانسه نوشته‎است که او این گزارش را تائید می‎کند.

ولی می‎گوید: "ما استیناف طلب می‎شویم."

بیرق ایران
بیرق ایران

جنرال عباس جعفری لوی سارنوال تهران هفته پیش در اشاره به بازداشت هفت اصلاح طلب گفت، آن‎ها بدون ارائه کدام جزئیاتی به زندان انداخته شده‎اند.

بهرام پارسایی یک عضو پارلمان و سخنگوی جناح اصلاح طلب مجلس ایران روز سه شنبه محکوم کردن این هفت رهبر اصلاح طلب را انتقاد کرد و از سیستم عدلی کشور خواست تا این حکم را تجدید نظر کنند.

او گفت، اعلان این حکم انگیزه سیاسی دارد.

پارسایی افزود، از دیدگاه ما محکومیت این افراد جنبه عدلی نه بلکه، جنبه سیاسی دارد. به گفته وی این غلط است که جدایی طلبان همیشه به تهدید رو به رو شوند و این شیوه باید تغییر کند.

XS
SM
MD
LG